A rejtőzködés mestere

Sok helyen olvashattad, hogy akkor lesz erős a személyes márkád, ha van felismerhető profilképed a honlapodon és a közösségi profiljaidon. Ha minél többet szerepelsz a célcsoportod számára fontos média termékekben és személyesen megjelensz szakmai rendezvényeken. De van itt valaki aki pont az ellenkezőjét teszi és mégis világhírű. Hogyan lehetséges ez? 

szemelyes_markaepites_6.png

A válasz egyszerű: egy márka (a személyes márka is) a minőségtől lesz az, ami. És a következetes és kitartó munkától, hiszen ebből lesz hitelesség. Ezen túl általános recept nincs. Az egyéni helyzethez, tulajdonságokhoz és célokhoz kell megtalálni a stratégiát. Mint ahogy azt hősünk is tette, teszi. Akinek a személyazonossága ismeretlen. Kerüli a nyilvánosságot. Ritkán ad interjút, azt is inkább emailen. Sehol sem látható az arca. Mégis a legismertebb művészek közé tartozik - a nevére keresve pillanatnyilag majdnem 20 millió(!) találatot hoz fel a Google. Hírértéke van, ha egy új művet készít. A Kijárat az ajándékbolton át című dokumentumfilmjét pedig Oscar díjra jelölték. 

personal_brand.png
Na jó, nem csigázom tovább a kíváncsiságod - és mostanra talán ki is találtad, kiről van szó -, ő nem más, mint Banksy az angol street artista.De mit is tanulhatunk a különc kívülállótól a személyes márkázásról? 

personal_branding.png

Egyediség

A történet a 80-as években kezdődik, Bristolban. Amikor is a megszállottan graffitiző, de nem különösebben nagy rajztehetségű Banksy felhívta magára a figyelmet. (Majd ébren is tartotta azt.) Ebben nem kis szerepet játszott különös személete, szociális érzékenysége és megújulási képessége. 

enmarka.png
Banksy ugyanolyan technikával dolgozott mint a többi graffitis, aztán rájött, hogy ha ilyen módon viszi fel a festéket, az időigényes, és kockázatos. Sokkal testhez állóbb számára a stencil, amit otthon elkészíthet és ha megtalálta a falat, pillanatok alatt kész a műalkotás. Igen, műalkotás, hiszen  társadalomkritikája, egyedi megfogalmazása műalkotásokká teszi a képeit. 

szemelyes_marka.png

Kényszerből előny

A kezdetekkor Banksy rejtőzködött, hiszen a rendőrökkel ugyanúgy meggyűlt volna a baja, mint más graffitizőknek. Később imázsának meghatározó eleme lett a nyilvánosságtól való tartózkodás. Igazán ismertté az tette, amikor arra vetemedett, hogy saját alkotásait csempészte be a világ legismertebb múzeumaiba (Párizs London, New York…). Akciósorozata végérvényesen „jelenséggé” tette őt. Különös helyzet alakult ki. Illegalitásban maradt, mindeközben nemzetközileg ismert művész lett. A hozzákapcsolódó híreket népes rajongótábor követi, manapság pedig saját weboldalán számol be alkotásairól. 

enmarkazas.png

Következetes nem

Nem védeti le a Banksy márkanevet, nem vállal beltéri munkákat és nem dolgozik reklámkampányokban. „… eddig négy Nike-felkérést utasítottam vissza. Minden reklámkampányuk alkalmával küldenek egy emailt, amelyben megkérnek, hogy vegyek részt benne, de mindig nemet mondok. Az általam visszautasított megbízások listája ma már sokkal hosszabb, mint az elfogadott megbízásoké, ami elég furcsa. Olyan, mint egy fordított önéletrajz. A Nike őrületes összeget kínált a munkámért.” 

szemelyes_branding.png
Banksy állandóan képes megújulni, és összművészeti programok szervezésében is részt vállal, társadalmi ügyeket vállal fel és felelősséget érez. Hogy mi minden iránt, az kiderül a képeiből. 

enmarkaepites.png

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása