Csak egyetlen maradhat!
Túl sokat mondani legalább annyira ártalmas lehet, mint meg sem szólalni. Az állítás egyaránt igaz a hétköznapi helyzetekre, a szakmai kommunikációra és az énmárkaépítésben is.
Bár az előbbi sokkal gyakrabb a szakmai kommunikációs helyzetekben és így az énmárkaépítésben is. Túl hosszan beszélünk, túl sok szót használunk és túl sok információt osztunk meg. Gondoljunk csak a kisregény hosszúságú bemutatkozó szövegekre, szószátyár e-mailekre vagy a követhetetlen előadásokra.
Ezekben az esetekben is ugyanaz a probléma, mint amit sokan elkövetnek az énmárkaépítés során: megspórolják a láthatatlan háttérmunkát, az igazán lényeges tartalom vagy üzenet megtalálását és gondolataik szerkesztését. Pedig minél komplexebb egy üzenet, annál nagyobb szükség van erre. Mivel senki sem egydimenziós, ezért a személyes márkaépítésre ez különösen igaz.
Épp ezért, ha igazán erős, karakteres énmárkát akarsz építeni akkor meg kell találnod azt a bizonyos egyetlen jellemzőt, egyetlen gondolatot, amit képviselsz. Amit akár egyetlen mondatban össze tudsz foglalni. Ehhez pedig el kell távolítanod a felesleget.
Ha pedig megvan az a bizonyos gondolat, egyetlen jellemző akkor már jöhet a megvalósítás: az online és offline kommunikációs eszközök tervezése - például egy honlap létrehozása vagy a logód, névjegykártyád designja - és használata.
Ali Erkurt grafikus is ugyanezt az utat járta be, amikor megtervezte a posztban illusztrációként használt logótipiákat. Egyetlen mozzanatot, jellemzőt emelt ki népszerű filmekből, a tényleges tervezés csak ezután következett. Persze Erkurt munkája - a szórakoztató faktorán túl - mintaként is felhasználható.
Mivel nemcsak filmcímekkel, hanem nevekkel - akár a tiéddel - is működhet, ha megvan az a bizonyos egyetlen jellemző. Így a végére csak egyetlen kérdés marad: Milyen lenne a te logótipiád?
Képek: innen.