Mr. Theo hirdetése
"SZERETNÉK VILÁGHÍRŰ LENNI! Sok a pénzem! Kevés a leleményességem! Minden jó ötletet örömmel fogad: megnyerő ifjú, aki elvesztette életkedvét." - így kezdődik Rejtő örökbecsű regénye a Piszkos Fred közbelép Fülig Jimmy legnagyobb sajnálatára.
Ha az élet, vagyis Charlotte Duchannal való találkozás nem hozta volna úgy, Mr. Theonak esze ágában sem lett volna a presztízsével, poziciójával foglalkozni és hirdetést feladni. Persze Mr. Theo az unatkozó és lusta milliomos csemete helyzete nem tekinthető tipikusnak. A valóságban a hirdetés - mely regény kezdetnek gyenge lenne viszont sokunknak ismerős - valahogy így hangzana: "Szeretnék szakmailag ismertebb és elismertebb lenni! Célom van! Szaktudásom, szakmai tapasztalatom van! Mit tehetnék?"
A fentebbiekben megfogalmazott problémán segíthet, ha tudatosabban építed a személyes márkád. Hiszen az énmárkázás célja éppen az, hogy pont azok az emberek, pont azokat a tulajdonságaidat, jellemzőidet ismerjék meg, melyek támogatják a szakmai céljaid megvalósulását.
Tegyük fel, hogy van szaktudásod, célod és némi önismereted, így már csak az a kérdés hogyan is kezdj az énmárkád építéséhez. Indulásként az alábbi kérdések megválaszolását javaslom, hiszen az ezekre adott válaszok jelentik az alapot a folytatáshoz:
1. Mi a tevékenységed? Pontosan mit is csinálsz? Legyél annyira pontos amennyire csak lehet. Ha például tanácsadó vagy nem elég ezt leírnod. Azt is jegyezd fel, hogy milyen tanácsadó vagy. Pénzügyi, életviteli, marketing, adó?
2. A tevékenységeden belül mi az amiben a legjobb vagy? Egy alterületen van speciális tudásod vagy éppen egy módszer elkötelezettje vagy? Például, életviteli tanácsadóként a családi konfliktusok megoldásában vagy a legeredményesebb.
3. Ki az akiknek a problémáit megoldod? Itt is a lehető legpontosabb leírásra törekedj. Az semmiképp nem elég, hogy az embereknek vagy éppen az előbbi problémánál maradva, a családosoknak. Például az már sokkal jobb közelítés, hogy olyan családoknak szól a szolgáltatásod ahol éppen a kamaszodik a gyerek.
4. Miért lesz nekik jó? Mi a hasznuk abból, ha téged választanak az az pontosan milyen problémájukra kínálsz megoldást?
5. Milyen vagy? Mi a legjellemzőbb tulajdonságod?
Kép: innen.