Lassabban siess!

„Lassabban siess.” Elsőre ellentmondásosnak tűnhet ez a mondat, de talán ez az egyik legfontosabb tanács manapság. Különösen akkor, ha a személyes márkád építed.

pause.jpg

A gyorsuló ütemű technológiai fejlődés, az egyre rövidülő karrierciklusok, a viharos tempóban váltakozó trendek, mind arra sarkalnak bennünket, hogy mi is felgyorsuljunk. Gyorsabban akarunk dönteni, haladni, fejlődni. A le- és kimaradástól való félelem miatt a megfontolt döntések és az ebből következő stratégikus építkezés helyett inkább a kapkodásba hajló sebesség a jellemző. Ebből pedig nem feltétlenül lesz fejlődés. Ez alól  a személyes márkaépítés sem kivétel. Épp ezért itt az ideje, hogy a kimaradástól való félelmet leváltsuk és helyette a kimaradás örömét válasszuk.

Gyakori tévhit, hogy aki személyes márkát épít, annak mindig „aktívnak” kell lennie. Folyamatosan posztolni, állandóan jelen lenni, azonnal reagálni. Pedig éppen ez a folyamatos jelenlét válhat csapdává és teheti semmissé az eddigi eredményeidet. Valójában az áttörés nem feltétlenül a túlfeszített tempójú erőlködésből születik, legyen szó egy döntésről, karrierről, vagy akár személyes márkaépítésről.

Nem mindig az azonnali cselekvés a megoldás.  A tudatos szünetnek is megvan a maga szerepe. A szünet nem passzivitás. Nem feladás. Nem kivonulás a saját életünkből.  Pusztán arról van szó, hogy időt adunk magunknak a reflexióra, a fókusz újra kalibrálására. Különösen fontos a tudatos szünetek beiktatása, ha úgy érezzük elakadtunk vagy bele ragadtunk egy szituációba.

Ez nem feltétlenül jelent krízishelyzetet, sokkal inkább egy -  olykor nehezen felismerhető -  elnyúló stagnálást. Ez az állapot azonban nem a haladás ellentéte, hanem annak része. A fejlődés ugyanis nem lineáris, a személyes márkaépítésben sem. Hiszen minden növekedési pályában vannak holtpontok, lejtmenetek és visszaesések. A kérdés ezért nem az, hogy ezek a szakaszok elkerülhetők-e, hanem az, hogyan reagálunk rájuk.

Ezért, ha épp úgy érzed, hogy stagnálsz vagy elakadtál a személyes márkád építésében, akkor ne engedj az azonnali cselekvés késztetésének. Ehelyett inkább iktass be egy stratégiai szünetet, amikor átgondold hol állsz most, honnan jössz, merre mész, mi a célod és ki vagy ténylegesen. A tudatos stratégiai szünet tehát nem visszalépés, éppen ellenkezőleg: lehetőséget ad az elemzésre, az önreflexióra, és ezáltal a tudatosabb építkezésre.  

A stratégiai szünet beiktatása elengedhetetlen ahhoz, hogy megtaláld vagy épp visszatalálj az önazonos, fókuszált verziódhoz. Aki nem akar másnak látszani, csak megmutatni a valós értékeit. Aki nem akar mindenkihez szólni, csak azokhoz, akik valóban számítanak. Aki nem a hangerőt csavarja fel, hanem a saját hangját használja. Mert csak az nem vész el idővel a zajban, aki tudatosan halad és képes tudatosan megállni is. Aki ezt felismeri, és nem esik pánikba a stagnáló szakaszokban, az valójában gyorsabban halad. Mert nem hajszolja, hanem pontosan érti az irányt. 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal branding közösségéhez, klikk ide!

titkos_hi_rne_v_2.png

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása