A táskás ember

Ma már sokak előtt ismerősen cseng a Reisenthel név. Hiszen lépten-nyomon találkozhatunk praktikus táskáival és tárolórendszereivel. Nézzük, hogyan lesz egy alig egy négyzetméteres üzlethelyiségben induló vállalkozásból világsiker!

peter.jpg

A kezdetek

1971-ben, Németországban járunk, ahol egy 28 éves, kissé mogorva hippi bemutatja első termékét a Frankfurti Kereskedelmi Vásáron. A termék hihetetlen sikert arat. A fiatalember - aki ekkor még nem tudja, hogy egy hosszútávon sikeres vállalkozást alapoz meg apró használati tárggyal - Peter Reisenthel.

A termék nem más, mint egy monogramos kulcstartó. Ez a kulcstartó sokunk számára ismerős lehet gyerekkorunkból a helyi kulcsmásolóból. Bár valószínűsíthetően nem eredeti formájában, történelmi okokból - a szocialista rendszer zártsága - és a hihetetlen siker miatt, hiszen ahogy az gyakran lenni szokott a sikeres terméket azonnal elkezdik másolni. 

Válaszd a szokatlant!

A piaci érzékenység és a trendek érzékelése csak egy dolog. Ha nincs értékesítési csatornád, semmit sem ér. Reisenthel ezt a problémát kissé szokatlan módon hidalta át. Ugyanis első együttműködését egy borkereskedővel, Elmar Pieroth-tal kötötte. Az említett úr pedig nem kevésbé szokatlan megoldásokat alkalmazott, mint maga Reisenthel.

Pieroth egy akkoriban ritkaságnak számító formában árusította borait, utazó ügynökei házaltak a jóféle nedűvel. Az együttműködés eredményeképp a vevők első vásárlás alkalmával a borok mellé ajándékot kaptak. Talán már ki is találtad, hogy az ajándék nem más volt, mint egy monogramos kulcstartó. Ma már semmi különös nincs egy ilyen kereskedelmi sztoriban, de akkoriban ez még ritkaság számba ment. 

reisenthel_ta_ska.png

Ne hagyd magad!

A kulcstartó sikerén felbuzdulva Reisenthel  bővítette a termékskálát és olyan dolgokat kezdett árulni, melyek megkönnyítik a mindennapi életet. Azonban, egy dolgot nem sikerült beszereznie, amire egyébként nagy kereslet mutatkozott. Ugyanis, a nagykereskedők nem  voltak hajlandóak utazótáskát eladni neki az üzlethelyiségével szomszédos vetélytársára hivatkozva.

Reisenthel nem hagyta magát, frusztrációját kreatív energiává alakította: tervezett egy utazótáskát, a gyártáshoz alvállalkozót keresett, majd maga kezdte el a táska forgalmazását a saját neve alatt. A vevők ezután választhattak a márkanévvel ellátott utazótáska és a szomszédban lévő névtelen táska között. A névvel ellátott táskák mellett döntöttek. 

Csináld másképp!

A 90-es évek két olyan eseménnyel kezdődött, mely mindenkit érintett Németországban. Lebontották a berlini falat és emelkedtek az adók. Üzleti szempontból Németország egyesítése jó hír volt, hiszen ezáltal bővültek a piaci lehetőségek, azonban az adóemelés nem teremtett kedvező üzleti környezetet. Ilyen gazdasági klímában a legtöbb vállalkozás a túlélésre játszik. Reisenthel azonban szembe ment az üzleti trendekkel.

Úgy döntött, megszorítások helyett inkább bővíti a csapatát. Ekkor vette fel Katja Horstot, a frissen végzett formatervezőt, aki azóta is céget erősíti tehetségével. Emellett, egy új termékvonalat is elindított: otthoni és irodai tárolási rendszereket kezdett árusítani. A kipróbált recept: készítsük el a mindennapi használati tárgyak új, praktikusabb változatát ismét bevált.

reisenthel.jpg

Adj hozzá valami pluszt!

Az ezredfordulóra már ismerősen cseng a Reisenthel márka sokaknak. Azonban, a cég életében az igazi áttörés csak ezután következett. A piacon járva Peter Reisenthel felfedezte, hogy a legtöbben a fonott kosárral vásárolnak. A klasszikus kosárnak számos előnye van, azonban számos hátránya is. A hátrányok kiküszöbölésére - Katja Horsttal együtt - megalkotta a saját változatát.

A mára ikonikussá vált, alumíniumvázas kosár, közismertebb nevén carrybag, máig az egyik legnépszerűbb terméke a cégnek. A siker megerősítette Peter Reisenthel hitét üzleti a folyamatos megújulás szükségszerűségéről. Így már ötven éve tervezik újjá a régit. Úgy, hogy praktikusabb, vonzóbb és ezáltal hasznosabb legyen. 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása