Hogyan legyél érdekesebb?

A szürke hétköznapiság, az átlagosság minden márka halálos ellensége. Vajon mit tehetsz azért, hogy elkerüld ezt az állapotot?

e_nma_rka.png

A márkád építése a legfontosabb befektetés, amelyet vállalkozásába fektethet” - vallotta Steve Forbes, a Forbes Magazine alapító főszerkesztője. Sajnos, rengeteg márka tulajdonosa nem szán időt és energiát arra, hogy  végiggondolja, mik azok a jellemzők, amelyek valóban megkülönböztetik másoktól, amik karakteressé és kiemelkedővé tehetik a kommunikációjukat. Leragadnak azoknál a kifejezéseknél és tulajdonságoknál, amelyek szinte bármely márkára jellemezhetnek.  

Ez pedig azt jelenti, hogy nincs megkülönböztethető személyiségük, nem tűnnek ki a tömegből és ezért nem is emlékszik rájuk senki. Vikki Ross, szövegíró és Paul Mellor, grafikus pedig megunta ezt az állapotot és frusztrációjukat, mókázássá fordították. Több évtizedes tapasztalataikat felhasználva összegyűjtötték azokat az irányelveket, amelyekkel egy márka teljesen észrevétlen, szürke és hétköznapi maradhat. A viccelődéshez pedig partnereik is akadtak. Így az idevágó irányelvek gyűjteménye több kötetesre duzzadt. Ma már szinte az összes márkakommunikációs területet lefedik a pamfletek a pr kommunikációtól kezdve, a közösségi média stratégián keresztül, a SEO taktikákig bezárólag. 

 

Az iróniában nem szűkölködő kötetek bemutatják milyen irányelvek és lépések vezethetnek el a tökéletes észrevétlenség állapotáig. A szellemes paródiák persze nem az önmagáért való szórakozást szolgálják - bár annak sem utolsóak. Hiszen, ha elkerüljük ezeket a csapdákat, akkor biztosak lehettünk abban, hogy a (én)márkánk és annak kommunikációja karakteresebb, érdekesebb és valóban hitelesebb lesz. De nem is szaporítom tovább a szót, inkább mutatom a hétköznapiság irányelveit, amelyek követésével garantáltan és még véletlenül sem fogsz kiemelkedni a tömegből: 

1.png

Az üzenet világos: legyél olyan, mint bárki más.

2.png

"Miért tűnnél ki, amikor arra születtél, hogy beilleszkedj?" - teszik fel a kérdést az alkotók.

3.png

A kommunikációd legyen jellegtelen.

4.png

Jobb, ha mindig észrevétlen maradsz.

5.png

Jellemzők, amelyek mindig, minden márkához passzolhatnak a megkülönböztetés veszélye nélkül: elkötelezett, hiteles, szenvedélyes, segítőkész, megbízható. 

6.png

A logód feltűnés nélkül illeszkedjen mindenhova.

7.png

Minél nagyobb, annál jobb! Ez a logódra is igaz.

8.png

Használd azt a betűtípust, amit mindenki más!

9.png

A kéket mindenki szereti, ugye?

10.png

Használj stock fotókat, mosolygó modellekkel!

11.png

A márkád hangvételének meghatározásakor a következő, semmitmondó irányelveket alkalmazd: legyen egyértelmű, legyen emberi és őszinte.

12.png

A hétköznapiság nem áll szerzői jogi védelem alatt.

13.png

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem
süti beállítások módosítása