A szelektív hírnév varázsa

Introvertáltként énmárkát építeni nem lehetetlen. Nézzük, mire érdemes figyelned, ha nem a zajos extravertáltak táborába tartozol!

1_9.png

Az egyik legmakacsabb tévhit az énmárkaépítéssel kapcsolatban, hogy ez kizárólag a zajos extravertáltak terepe. Semmi sem állhatna távolabb a valóságtól. Jó néhány példa akad az ellenkezőjére: J.K. Rowling, Meryl Streep, Warren Buffett, Bill Gates, Michael Jordan vagy Susain Cain, a sort még hosszan folytathatnám azokkal a nevekkel, akik introvertáltként építettek erős énmárkát. A lényeg az, hogy az introvertáltság nem akadálya annak, hogy erős és hiteles személyes márkát építs. Sőt! Nézzük, hogyan fordíthatod előnyödre ezt a személyiségjegyed!

4_8.png

Használd, amid van!

Ne az introvertált vonások hátrányaival fókuszálj, inkább az előnyeit aknázd ki. Az énmárkád építésekor remekül használható az a szemlélődő és elemző üzemmód, ami az introvertáltak alapállapota. A történések alapos megfigyelése és aprólékos elemzése igen értékes, amikor az énmárkádról gondolkozol. Hiszen a tudatos énmárkaépítés első lépése a stratégiaalkotás – mit, miért, hogyan, kinek és hol szeretnél megmutatni magadból.

Építs az érdeklődésedre!

A legtöbb introvertált nem szívesen beszél magáról, viszont az érdeklődését felkeltő dolgokról örömmel megosztja a gondolatait. Éppen ezért, ha ilyen beállítottságú vagy akkor érdemes az érdeklődési körödet az énmárkád részévé tenni, a tudásodmegosztását előtérbe helyezni. Jó példa erre a már említett Susan Cain, akinek jogi pályafutása során komoly nehézségekkel kellett szembenéznie introveltált tendenciái miatt. Személyes tapasztalatai indították arra, hogy minél többet tudjon meg az introvertáltság témaköréről. A személyes érdeklődésből, később egy könyv is született és mára a terület megkerülhetetlen szakértőjévé vált.

2_10.png

Mennyiség helyett a minőség

Az énmárkaépítés nem valamiféle népszerűségi verseny megnyerését jelenti és a sikerességét nem az általad ismert emberek vagy a követőid számában mérik. Az énmárkád építése ugyanis nem egyenlő a a tolakodó önfényezéssel, a cél még véletlenül sem az, hogy jól értékesíthető hírdetőoszlop váljon belőled. A személyes márkaépítés célja,hogy azok az emberek ismerjék meg a tudásodat és az értékeidet, akik a szakmai érvényesülésedet támogathatják. Ennek természetesen elengedhetetlen része a személyiséged, az egyediséged bemutatása és az értékeid felvállalása. De nem az önmagért való hírnév megszerzése, hanem a szelektív hírnév kialakítása a cél, ahol az ismertség és az elismertség kéz a kézben jár. 

Keresd meg a komfortzónád!

Bár a csapból is az folyik, hogy a csodák a komfortzónádon kívül történnek, azonban ez nem mindig igaz. Pláne akkor nem, ha az énmárkaépítés és introvertált tendenciák kombinációjáról van szó. Hiszen ilyenkor fontosabb azt megtalálni, hogy milyen kommunikációs formák azok, amelyekkel komfortos vagy. Ha a nyilvános szereplés, akkor a közösségi oldalak, konferenciák kiváló terepek lehetnek számodra. Ha inkább a kisebb létszámú személyes találkozók azok a helyzetek, melyekben ki tudsz bontakozni, akkor erre építs. A lényeg: tudatosan keresd azokat a helyzeteket, ahol önazonosan tudod megmutatni magadat!

3_8.png

Adj időt magadnak!

Ahhoz, hogy erős énmárkát építs nem feltétlenül kell óriási lépésekben haladnod. A jó stratégia, a rendszerben haladás és a következetesség fontosabb, mint a nagy látványos megnyilvánulások. Ez igaz a kapcsolatok építésére éppúgy, mint a nyilvános szereplésekre. Olyan ritmusban haladj, hogy mindig legyen elegendő időd a feltöltödésre, némi egyedül töltött időre. Hidd el, a lassabb, de következetes építkezés sokkal gyakrabban beválik! Megvalósítás közben pedig arról se feledkezz meg, hogy a személyes márkaépítés nem sprint, hanem sokkal inkább marathon. De megéri a befektetést, ahogy a Seth Godin is írja:

„Egyetlen embert meghódítani olyan, mint megpróbálni átmászni a kerítésfalon. Ha az első próbálkozások valamelyike sikerrel végződik, jó. Ha viszont nem, akkor úgy érezzük, mintha az a fal minden egyes próbálkozás után nőne néhány centit. Befolyást gyakorolni a piacra – ez viszont inkább olyan, mint egy dombot megmászni. Az ember lépésről lépésre éri el az eredményt, és minél magasabban járunk, annál könnyebb dolgunk van. A fogyasztók egymásra is hatással lesznek, tehát minden egyes lépéssel egyre nagyobb, hatványozódva növekvő hatást tudunk rájuk kifejteni.”

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem