Tipikus tévhitek

A tények makacs dolgok, de a tévhitek még náluk is makacsabbak. Most mégis vegyük fel a harcot ellenük.

1_8.png

Nem kell eladnod magad!

Az énmárkád építése ugyanis nem egyenlő a a tolakodó önfényezéssel, a cél még véletlenül sem az, hogy jól értékesíthető hírdetőoszlop váljon belőled. A személyes márkaépítés célja, hogy azok az emberek ismerjék meg a tudásodat és az értékeidet, akik a szakmai érvényesülésedet támogathatják. Ennek természetesen elengedhetetlen része a személyiséged, az egyediséged bemutatása és az értékeid felvállalása. De nem az önmagért való hírnév megszerzése, hanem a szelektív hírnév kialakítása a cél, ahol az ismertség és az elismertség kéz a kézben jár.

Nem kell mindenkinek tetszened!

Minden ember természetes vágya, hogy szeressék és elfogadják mások is. Azonban, mindenkinek tetszeni, mindenkinek megfelelni a mindennapokban sem igazán célszerű taktika. A személyes márkaépítésben pedig végzetes lehet, hiszen aki mindenkihez beszél, az senkihez sem szól. Ezért még véletlenül sem az a kérdés, hogy mi tetszik mindenkinek, mi a legnépszerűbb. Hanem az, hogyan tudod úgy növelni a hatósugarad, hogy közben az önazonosságod is megmaradjon. Ennek fényében fontos átgondolnod, hogy kinek a véleménye számít igazán. Ahogy az előző pontban a szelektív hírnév volt a kulcsszó, itt a szelektív népszerűségen van a fókusz. 

4_6.png

Nem kitalálni kell!

A személyes márkád nem “kitalálni”, hanem inkább “megtalálni” kell. Ugyanis, akkor lesz erős énmárkád, ha hiteles vagyis valóban téged mutat meg. Épp ezért, ha igazán erős énmárkát szeretnél építeni, akkor belülről-kifelé haladsz és az első lépéseknél nem a külsőségekre koncentrálsz. Helyette inkább befelé fordulsz és elsőként magadat, pontosabban a már meglévő szakmai, illetve személyes tulajdonságaidat térképezed fel. Sokkal biztosabb és hosszabb távon fenntartható megoldás, ha a már meglévő adottságaidra és képességeidre alapozol, mintha a könnyen lecserélhető, lemásolható külsőségekre koncentrálsz.  

A cél nem szentesíti az eszközt! 

Mindig vannak zseniálisnak kikiáltott eszközök, amiket egész egyszerűen használnod “kell”. Most éppen a videó és az Instagram az aktuális sláger és persze a facebook csoportokról se feledkezzünk meg. Ezek valóban nagyszerű eszközök és lehetőségek. De csak akkor, ha passzolnak a célcsoportodhoz és persze hozzád is. Ha egy eszköz vagy kommunikációs forma nem illeszkedik a személyiségedhez, bármennyire is népszerű, keress más megoldást! Olyan megoldást, amivel pont azokat a tulajdonságaidat tudod megmutatni, pont azoknak az embereknek, melyek a szakmai érvényesülésedet szolgálják. 

3_5.png

A pixeleken túl is van világ!

Sokan azt gondolják, hogy az énmárkaépítés egyet jelent a digitális jelenléttel. Ezért a teljes figyelmüket az online felületeik gondozására fordítják. Azonban, ez nem az egyetlen terepe az énmárkaépítésnek. Olyannyira igaz ez, hogy online jelenlét nélkül is lehet erős énmárkát építeni. Ezért ne csak az online felületekre koncentrálj, hanem gondolkozz stratégiában, mixeld az online és a klasszikus eszközöket! Ilyenkor azt a legfontosabb átgondolnod, hogy hol és milyen eszközökkel tudsz a leghatékonyabban kapcsolatot és elköteleződést kialakítani, milyen kommunikációs helyzetekben érzed igazán elemedben magad. 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem