Remek névjegyek

Egy jó névjegykártya olyan, mint egy igazán jó napszemüveg: illik a viselőjéhez, kiváló a minősége és felteszi arra a bizonyos i-re a pontot. Éppen ezért a konkrét tervezgetés előtt érdemes néhány kérdést megválaszolni, ha az énmárkádat építed és az összképbe passzoló végeredményre vágysz.

otletes_nevjegy.jpgSokan fordulnak hozzám úgy, hogy szükségük lenne egy igazán frappáns és figyelemre méltó névjegykártyára. Egy névjegykártya tervezésével kezdeni az énmárkaépítést csábító lehetőség, hiszen látványos és lehet ötletelni, kreatívkodni, de ez olyan, mintha egy házépítését a kanapé kiválasztásával kezdenéd. Szóval, ha az alapok nincsenek rendben, akkor a végeredmény sem lesz olyan, amilyet szeretnél. Nézzük, hát az alapozáshoz szükséges kérdéseket, majd néhány nagyszerű példát. 

Milyen vagyok? - Érzetek és jellemzők

Milyen érzetet szeretnél kelteni? Mik a legmarkánsabb jellemzőid? Melyik polcra teszed magad?  Ez a lépés tulajdonképpen nem más, mint a márkaértékek és márkajellemzők meghatározása. Itt van fontos szerepe az önismeretnek is.kreativ_nevjegy_3.jpg

Milyenek ők? - A közönség megismerése

Azaz, ki az ideális ügyfél számodra. Férfiak vagy inkább nők? Milyen korúak? Mi a foglalkozásuk? Milyen a jövedelmi helyzetük? Vannak-e az adott iparágban elfogadott normák, elvárások? Ha vannak, akkor ezeknek meg szeretnél felelni vagy éppen megszegnéd őket? kreativ_nevjegy_7.jpg
Mi legyen rajta? - Adatok meghatározása

Milyen adatokat, elérhetőségeket szeretnél szerepeltetni a névjegyeden? Biztos, hogy minden elérhetőségedre – címre, honlapra, az összes közösségi profilodra, telefon- és faxszámodra -szükség van? Legyen rajta logó, idézet vagy valamilyen mottó? Itt az irányelv: pont annyi legyen, amennyi feltétlenül szükséges, mivel kicsi a felület és a túlzsúfolt névjegykártya nem kelt jó benyomást, ráadásul nehezen is olvasható.215.jpg

Milyen legyen? - Gyűjtögetés és szelektálás

Ez a legélvezetesebb szakasz, lehet ötletelni, példákat keresni a neten és érdemes egy grafikussal is konzultálni. Majd jöhet a legnehezebb, de egyben az egyik legfontosabb rész: a százezer kreatív ötletből, egyetlen egy kiválasztása. Mint például, annak a kártyának az esetében is, melyet a Mattson Creative tervezett Natalie Ebnet számára.

nevjegykartya.jpg

kreativ_nevjegy.jpg

A Design Ranch ügynökség a Truman Library arculatát gondolta újra. Ennek részeként a névjegykártyákat is áttervezték. Ilyen az, amikor egy idézet használata egyáltalán nem kínos.nevjegykartya_2.jpg

kreativ_nevjegy_enmarka.png

Alex Monzo, Ivan Jerez, fotográfusnak tervezett névjegykártyát. A végleges logót, számos lehetőség közül választották ki, ahogy írja: "a szempont az volt, hogy felismerhető legyen a kamera formája, de ne túl egyértelműen".

kreativ_nevjegy_6_1.jpgkreativ_nevjegy_6_2.jpg

A Privacy International névjegykártyája az egyik kedvencem a jelenlegi válogatásból. A This Is Real Art ötletének az alapja az a 'boríték', amiben az érzékeny adatainkat - például a pin kódunkat - kapjuk kézhez.

kreativ_nevjegy_1.jpg

kreativ_nevjegy_1_1.jpg

kreativ_nevjegy_1_2.jpg

És végül egy hobbi projekt a Mus-Kat-tól. Itt a mozdulatok ábrázolásához használt Benesh jegyzék ikonográfiáját használták fel kiindulásként.

kreativ_nevjegy_9.png

kreativ_nevjegy_9_1.png

kreativ_nevjegy_9_2.png

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem