Álláskeresés lépésekben

A hatékony álláskeresés, a figyelem magadra irányítása nem mindig egyszerű feladat. Ha megkönnyítenéd a feladatot a következő lépések a segítségedre lesznek.

kelley-buttrick-jeep-hed-2016.jpg

Ezek a lépések nemcsak a meghirdetett állások esetében működhetnek, hanem akkor is ha nincs meghirdetett nyitott pozició. Gyanítom, hogy ezeket a lépéseket Kelley Buttrick - akinek  kampányát a poszt illusztrációjaként használom - is megtette. Buttrick már több reklámhoz is adta a hangját, régi álmát akarta megvalósítani és nem elhanyagolható portfolióját egy Jeep reklámban való szerepléssel akarta megkoronázni. Hiszen már kislányként is az autómárka rajongója volt. De nem is szaporítom tovább a szót, nézzük a lépéseket!screen_shot_2016-03-04_at_17_49_09.png

1. Ismerd magad és a motivációidat!

Tudd, hogy mik az erősségeid (szakmai és személyes tulajdonságaid), milyen körülmények között tudsz a leginkább jól dolgozni. Ezek alapján már meg tudod határozni, hogy mik a prioritásaid – pénz, pozició, munkahelyi kultúra, stb. - mi az ami motivál.screen_shot_2016-03-04_at_17_47_24.png

2. Célozz!

A legrosszabb stratégia az énmárkaépítésben, ha mindenkihez szólni akarsz. Nincs ez másképp az álláskeresésben sem. Ha minden álláshirdetésre jelentkezel, akkor csak a frusztrációdat növeled. Hiszen amikor 50-60 állásra pályázol csak sematikus önéletrajzot és motivációs levelet tudsz küldeni. Egy sematikus önéletrajzzal pedig nem igazán lehet kitűnni a többi pályázó közül. Inkább válassz ki 5-6 (maximum 10) helyet, ahol szívesen dolgoznál. A szűkítéshez az előző lépésben kialakított kritérium rendszert is felhasználhatod.screen_shot_2016-03-04_at_17_50_36.png

3. Keresd a kölcsönös előnyöket!

Ha megvan a megpályázni kívánt helyek listája, akkor egyenként menj rajtuk végig is keress választ arra, hogy miért érdemes az adott cégnek téged választani, hogyan és mivel tudsz hozzájárulni egy adott projektj, cég sikeréhez. Ilyenkor érdemes a neten is kutakodni, az ismerettségi körben is kérdezősködni és jobban megismerni a kiválasztott cégeket.

4. Szabd cégre a kommunikációs anyagod!

Ne küldözgesd el mindenhova ugyanazt az önéletrajzot, motivációs levelet. Készíts cégre szabott variációkat. Azokat a pontokat, tapasztalataidat emeld ki – és támaszd alá eredményekkel -, amelyeket az adott cég megjelölt a pályázata során. Az első három lépés után, már sokkal egyszerűbb a különböző variációk elkészítése. A formai kérdésekre is lesznek válaszaid például: használhatsz-e valamilyen kreatív megoldást vagy inkább a klasszikus formák illeszkednek jobban az adott cég kultúrájához.

Úgy tűnik, Kelley Buttrick erőfeszítései nem voltak hiába, a Jeep-et tulajdonló, Fiat Chrysler is felfigyelt rá és felvették a kapcsolatot vele. 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem