Megosztó típusok

Sokan keresik a népszerű tartalom, a tömeges megosztást generáló posztok biztos receptjét. Válaszokban sincs hiány. Azonban közelebb visz a megoldáshoz, ha a megosztás hátterében álló tényezők megismerésére koncentrálunk. Majd ez alapján megalkotjuk a saját receptünket.

3_1.jpg

Egyre több tartalmat osztunk meg, egyre több forrásból, egyre több emberrel, egyre gyakrabban és egyre gyorsabban. Vajon miért és mi motivál bennünket erre? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a The New York Times fogyasztói viselkedést kutató részlege. A kérdés felvetést nem vették félvállról mélyinterjúkat készítettek, csoportos és kérdőíves vizsgálatot is végeztek. A kutatás legfontosabb megállapításait pedig a Megosztás pszichológiája címmel a napokban tették közzé.

Az élmények, a tudás, a történetek megosztása alapvető pszichológiai szükségletünk, ebbeb nincs túl sok újdonság.   Úgy tűnik, hogy ugyanazok a pszichológiai tényezők játszanak szerepet az online megosztásokban, mint amikor személyesen, például egy ebéd közben tesszük ezt. Legalábbis a vizsgálat eredményei ezt támasztják alá. Az önmegvalósítás, az önbecsülés és az összetartozás megélése, növelése a legfontosabb motiváció. maslow.jpg

A leggyakrabban az alábbi okokat említették a megkérdezettek:

1. Támogatók toborzása egy fontos ügyhöz, eseményhez (84%).

2. Kapcsolatok ápolása, akikkel más módon erre nincs lehetőség (78%) vagy közös az érdeklődési kör (73%).

3.A megosztás révén értékesebbnek érzi magát, hatással lehet a világra, a dolgok menetére (69%).

4. Így is megmutathatják a személyiségüket azt, hogy kik ők és mi érdekli őket valójában (68%).

5. Értékes és egyben szórakoztató tartalmak megosztása, a vélemények megváltoztatása érdekében (49%).enmarka.jpgA kutatók azonban még ennél is tovább mentek - és ez talán az egész kutatás legérdekesebb része -, hat típusba sorolták az embereket, megosztási szokások alapján:

Altruista: Segítőkész és megbízható, átgondolja, hogy mit, kivel oszt meg és ezt általában e-mailen teszi.

Karrierista: A Linkedin a terepe, értékesnek, hasznosnak ítélt tartalmakat oszt meg és a kapcsolatépítésre helyezi a hangsúlyt.

Hipster: A legkevésbé e-mailezik, középpontban az önmegvalósítás, a kreativitás, a legújabb technológiák, tipikusan fiatal. A népszerűség fontos számára.

Provokátor (a kutatók ‘bumeráng’-nak címkézték): A hatásra, a reakciókra, véleményekre kiváncsi, főképp a Twittert és a Facebookot használja.

Összekötő: Nyugodt, átgondolt, tudatos és tervei vannak. Főleg emailt és a Facebookot használja megosztásra.

Megfontolt: Háromszor is meggondolja, hogy mit oszt meg. Leginkább informatív dolgokat, e-mailen.

Egyetlen kérdés maradt: melyik típusba sorolod magad?

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem