50+ zseniális eszköz

Mindig vannak zseniálisnak kikiáltott eszközök, amiket egész egyszerűen használnod kell. Most éppen ilyen a Facebook élőközvetítés. De mitől zseniális egy eszköz és tényleg használnod kell ezeket?

11821106_872813939454249_622652278_n.jpg

Az egyszerű válasz: zseniális az az eszköz, melyet könnyű használni, jól és megbízhatóan működik. A bonyolultabb és egyben használhatóbb válasz pedig az, hogy azt az eszközt soroljuk ebbe a kategóriába – az előbb említett minőségeket is beleértve – amelyik:

Jól szolgálja a karrier céljaid elérését. Azaz pont azokat a tulajdonságaidat tudod megmutatni vele, pont azoknak az embereknek, melyek a céljaidat szolgálják. Hiszen ezért építed az énmárkádat. ÉS olyan minőségű tartalmat tudsz szolgáltatni vele, mely jól tükrözi a tudásod (szolgáltatásod, terméked) minőségét.

Ebből az is következik, hogy nincs mindenki számára ’zseniális’ eszköz, amelyet mindenképp és minden áron használnia kell. Azonban a fenti szempontokra támaszkodva, már megtalálhatod a számodra legmegfelelőbb eszközt. És, hogy miből válogathasz? Íme, néhány - még ha önmagában nem is zseniális - eszköz, amiből válogathatsz.

austin-kleon.jpg

Klasszikusok

A tudásod, amit nem árt folyamatosan fejleszteni.  A legjobb egyetemek kínálatából válogathatsz például a Coursera, az Open Culture vagy éppen az Academic Earth oldalain (a kurzusok túlnyomó többsége ingyenes). De ha csak 5 perced van és marketinget tanulnál akkor használhatod a Google által fejlesztett, Primert. 

Olvasás/Írás – A legklasszikusabb eszköz: olvasni, olvasni, olvasni. Arról nem is beszélve, hogy az íráskészség fejlesztéséhez ez elengedhetetlen. Ha már írás, akkor remek énmárkaépítő eszköz újságokban, szakfolyóiratokban publikálni vagy (ha annyi mondanivalód összegyűlt) könyvet írni. Persze könyvet e-book formátumban is megjelentethetsz például az iBook Authors csodálatos ehhez. 

Beszéd – Nyilvános szereplések, a kerekasztalbeszélgetésektől kezdve a workshopokon keresztül, az előadásokig kiváló lehetőségek. De a beszédstílusod, a jellemző szófordulataid, az ahogy használod a nyelvet a mindennapokban is támogathatják az énmárkád erősödését.

Kiegészítők – Ne csak az ékszerekre gondolj – amit viselsz vagy éppen demonstratív módon nem viselsz -, idetartozik a névjegyed, az ami rajtad van és látható és ahogy viseled. Tehát a megjelenésed.

11349142_759081594203675_1233363869_n.jpg

A digitális otthonod

Ez lehet egy honlap, blog vagy éppen a profilod egy közösségi oldalon. A honlapkészítéshez használhatod az About.Me, Flavors.me, a WordPress , Squarespace , a Rainmaker vagy éppen a Wix felületeit.

Ha a blog (vagy a mikroblog) a megfelelő számodra akkor például a Twitter, a Tumblr, a Medium, a Blogger.com, vagy éppen a blog.hu. De akár a Linkedinen is blogolhatsz. Ezzel meg is érkeztünk a közösségi felületekhez.  Hiszen a Facebookon túl is van élet, így céljaidtól függően válogathatsz. Például, ott van a már említett Linkedin vagy a Google+, a Behance és a Pinterest, hogy csak néhányat említsek. 

A betűkön túl

Ha inkább képeket használnál, akkor is bőven van miből válogatni. Például használhatod a már-már nagyöregnek számító Flickr-t - mint Amanda Chapman - vagy az egyre trendibb Instagram-ot. Persze, ha a fotózás nem az erősséged akkor sem kell kétségbe esni. Választhatod a  Polyvore-t, a  Canva-t, a Wordswag-et vagy a Phonto-t, ezekkel egyéni képeket és feliratokat készíthetsz. De prezentációkat is készíthetsz és megoszthatod a Slideshare-n vagy éppen infografikákon keresztül is megmutathatod a tudásodat (Vizualize, Easel.ly, Pictochart). 

11821173_1451866245141821_1676637023_n.jpg

Ha pedig benned rejlő August Lumieret mutatnád meg akkor a Youtube, a Vimeo, az Indavideó vagy éppen a a Vine. a te felületed. Élőközvetítésre használhatod a Google hangouts-ot, a Ustream-et, és az egyre népszerűbb Periscope-ot vagy akár a Facebook alkalmazását is. És ha már egyszer mozgókép, gifeken keresztül is kommunikálhatsz - nekem ez vált be - vagy használhatod a Nutshell-t, ami három képből készít egy rövid videót. Ha pedig inkább a hangodat hallatnád, készíthetsz podcastokat és feltöltheted a Soundcloud-ra vagy az iTunes-ra.

Szóval, eszközökből nincs hiány és a felsoroltak még csak töredékét képezik a lehetőségeknek. A lényeg az, hogy válogass, válaszd ki azt az eszközt vagy sokkal inkább állítsd össze az eszközök azon mixét, melyek a leghatékonyabban szolgálják az énmárkád építését.

Képek: Austin Kleon

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem