Ötletes portfóliók

Hat kreatív megoldást mutatok ma. Ezek a megoldások már csak azért is érdekesek, mert - egy kivételével -nem meghirdetett álláslehetőségek pályázataira, hanem a proaktivítás jegyében születtek. 

screen_shot_2015-02-24_at_16_32_00.png

Persze, a kreatív iparág nagyobb mozgásteret biztosít egy önéletrajz esetében, mint egy multinacionális vállalat. Azonban ezzel együtt is, érdemes végignézni ezeket a bemutatkozó anyagokat. Hiszen éppen az iparági sajátosságok miatt sokkal karakteresebb megoldások születhetnek. Így markánsabban mutathatják be, készítőik képességeit, egyedi jellegzetességeit. De nem is szaporítom tovább a szót, elsőként nézzük az ausztráliai Jo Tan hogyan tette kézzel foghatóvá kreatív energiáit.

Feltételezem, hogy Noemi Buglira nagy hatással lehetett az Óz, a csodák csodája. Nála nem a sárga kockás utat, hanem a vörös vonalat kell követni.

Matt Ludvigson pedig a kültéri sportok - így többek között a horgászat - iránti vonzalmát választotta megkülönböztető jegyként. Erre építette fel portfólióját. Gyanítom, hogy például Szily Lacitól biztosan kapna egy bemutatkozási lehetőséget.

Pályakezdőként nem igazán könnyű bekerülni egy ügynökséghez a csomagolás tervezőként végzett Miriam Vilaplana a visszafogott elegancia jegyében dizájnolta önéletrajzát.

Gary Corr már rendelkezett némi tapasztalattal a kreatív iparágban és úgy gondolta, hogy jobb lehetőségek állnak előtte, ha nem csupán egy önéletrajzot és motivációs levelet küldd el. 

Hannah Hughes nem össze-vissza küldözgette az anyagát, hanem kiválasztott egyetlen ügynökséget, a londoni Sheryl Design Studiot választotta. Önéletrajzát a cég mottójára építette: A kreativitás semmit sem ér, ha nem talál célba.

Úgy gondoltam, hogy a tervezői identitásom bemutatására legjobb mód, ha bemutatom a DNS tesztem eredményét, mely bizonyítja, hogy kreatívnak születtem. Ezért egy dobozba összegyűjtöttem a biológiai bizonyítékokat. - mondja Minji Cha. Az ötlet talán kissé furcsa, de mindenképp figyelem felkeltő.

És végül egy hazai példa. A pályázó és egyben szövegíró Baji Betti, a tervező pedig Kiss Miklós. Talán nem véletlen, hogy Bettit már fel is vették. Egészségükre! 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem