Tanuljunk klasszikusokkal!

A klasszikussá vált filmeket nem árt időről, időre újranézni, hiszen minden alkalommal egy újabb jelentésréteget fedezhetünk fel bennük. Most néhány olyan klasszikust hoztam, amelyekből vállalkozási és márkaépítési stratégiát is tanulhatsz.  

mozi.png

Bár a film nem a valóság, mégis az egyik legkellemesebb módja a tanulásnak. Most néhány olyan klasszikust ajánlok, melyekből szórakozva tanulhatsz sikerről és bukásról, tárgyalási technikákról és meggyőzésről, vállalkozásról és márkaépítésről. De nem is szaporítom tovább a szót, jöjjenek a filmek!

Aranypolgár (1941)

Siker és bukás relativitása, pénz és gazdagság személyiségtorzító hatása, a pénz és a hatalom kapcsolata. “Jó ember lehettem volna, ha nem lettem volna ilyen gazdag.” –mondja a film tragikus antihőse. Az Aranypolgár Charles Foster Kane sajtómágnás életét dolgozza fel. A sikeremberét, aki aztán az élet minden területén elbukik. Hiába gazdag, kreatív és alapított olyan médiavállalatot, ami meghatározza majdnem egész Amerika életét, mégsem válhat belőle olyan ember, akire az amerikai álom megvalósítójaként emlékeznek. Az Aranypolgár minden idők egyik legjobb mozija, amit legalább egyszer mindenkinek látnia kell.

12 dühös ember (1957)

Tárgyalási technikák, a meggyőzés módszerei, konfliktuskezelés és a konszenzus megtalálásához vezető út. A 12 dühös ember előkelő helyet foglal el a kedvenc filmjeim listáján. Egy ragyogó bírósági dráma, amely több réteg betekintést nyújt a csoport viselkedés pszichológiájába és az egymásnak ellentmondó értékrendek konfliktusaiba. És persze a film arra is késztet, hogy átgondoljuk vajon hogyan hozzuk meg fontos döntéseinket?

Keresztapa (1987)

Vezetési és vállalkozási ismeretek, kapcsolatépítés, valamint a halasztott megtérülés előnyei. És ez még csak néhány lecke, amit a Keresztapából tanulhatunk. A filmet szerintem mindenki ismeri, ezért nem is ragozom tovább. A lényeg: ideje újranézni, ezúttal egy kicsit más szemmel! 

Kapj el, ha tudsz! (2002)

Remek megfigyelő képesség, kiváló helyzetelemzés, kreatív problémamegoldás, innovatív gondolkodás, személyes értékesítési technikák. Ezekre a személyes tulajdonságaira alapozta ‘karrierjét’ a bűnözés történetének egyik legsikeresebb és egyben legfiatalabb szélhálmosa. Nem nehéz elképzelni, hogy milyen üzleti sikereket érhetett volne el Frank W. Abagnale, ha képességeit legálisan kamatoztatja. Szórakoztató, könnyed film, parádés szereposztással.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem