Az ördög a részletekben lakozik

Ahogy mondani szokták, az ördög a részletekben lakozik. Nincs ez másképp az énmárkaépítés esetében sem, még ha erről sokan hajlamosak is megfeledkezni.

ordog.png

Az énmárkaépítés kicsit olyan, mint a kirakós. Ha nem passzolnak össze a darabok, akkor zavaróan hiányos lesz az összhatás és ez még a jobbik verzió. Rosszabb esetben még a hitelességed is bánhatja. Hiszen hiába az utolsó pixelig tökéletesre fényezett honlap, a címlap minőségű profilkép, ha a mindennapi kommunikációs gesztusaid nem támasztják alá a honlapodon, blogodon képviselt stílust és értékeket. Nézzük, melyek azok az apróságok, amiről sokan megfeledkeznek, pedig nagyon is érdemes odafigyelni rájuk!

5_2.png

Megosztok tehát vagyok!

Mások tartalmait megosztani szuper dolog. Azonban, arra sem árt figyelni, hogy milyen forrásból, mit és hogyan teszel közzé. Teljesen mindegy, hogy az üzleti oldaladról vagy a személyes profilodról van szó. Sokan gondolják úgy, hogy a személyes profiljuk nem számít, de a másokban rólad kialakuló képben ez éppúgy szerepet játszik, mint a megjelenésed. A lényeg, mielőtt a megosztás gombra kattintál, fontold meg, hogy a megosztani kívánt tartalom képvisel-e bármilyen értéket mások számára, illetve mennyire van összhangban az énmárkád jellemzőivel.

4_3.png

Azok a bizonyos angol tudósok

Az, hogy kire hivatkozol, kit idézel nemcsak erősítheti az énmárkád, de rombolhatja is. Ugyanis az, hogy kitől idézünk, kire-mire hivatkozunk, nemcsak azt mutatja meg, hogy mit gondolunk minőségnek. Ezek utalnak  a műveltségünkre és azt is jelezhetik, hogy milyen társadalmi csoporthoz tartozunk, milyen kulturális közegben mozgunk otthonosan. Ezek után könnyen belátható, hogy nem mindegy hogyan és mire hivatkozunk,  “az angol tudósok, úgy találták…” típusú hivatkozások nem igazán kívánatosak és az énmárkádat sem erősítik.

szemelyes_marka_12.png

Mihez adod a neved?

Megítélésünkben szerepet játszik, hogy kinek a társaságában mutatkozunk. Ezzel többé-kevésbé mindenki tisztában van. A jelenséget a társítás elveként tartja számon a szociálpszichológia és ahogy Robert B. Cialdini is írja Hatás című könyvében, ha az emberek rajtunk kívül álló, jó vagy rossz dolgokkal társítanak minket, az befolyásolja a rólunk alkotott ítéletüket és azt, hogyan éreznek irántunk”. Éppen ezért, nem mindegy, hogy milyen eseményeken jelensz meg vagy éppen milyen ügyeket támogatsz. Mint ahogy az sem, hogy az online térben mihez adod a neved vagyis milyen csoportokban vagy jelen, milyen oldalakat követsz. Hiszen ezek pozitív vagy éppen negatív megítélése az énmárkádon is nyomot hagy.

kommenteles.png

Kommentre fel?

Kapcsolódva az előző ponthoz, az sem mindegy, hogy hol és milyen stílusban kommentelsz. Manapság az egész internet tele van késhegyre menő kommentcsatákkal. Így könnyen megeshet, hogy a kívánatosnál jobban megemelkedik a vérnyomásunk. Ez esetben duplán igaz, hogy a harag rossz tanácsadó, hiszen hirtelen felindulásból elkövetett kommentjeinket, később igen csak megbánhatjuk. Ezért mielőtt klaviatúrát ragadnál, tedd fel magadnak a kérdést: örülnél, ha a legfontosabb ügyfeleid is olvasnák a kommentedet? Ha a válaszod nem - illetve kissé bizonytalan talán -, akkor inkább fogalmazd át mondandódat vagy inkább ne is kommentelj.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem