Válts nagyobb képre!

Az ördög a részletekben rejlik - mondogatják sokan. Ez igaz, de azért időnként mégsem árt az összképre is vetni egy pillantást.

1.jpg

Előfordul, hogy elveszünk a részletekben, az énmárkaépítés praktikus lépéseiben. Stratégia helyett, taktikákban, pillanatnyi megoldásokban gondolkodunk. Mit posztoljunk, milyen legyen a profilképünk, a névjegyünk vagy éppen milyen a honlapunk bemutatkozó oldala? Ezek valóban fontos kérdések, de időnként nem árt egyet hátrébb lépni és egy kicsit más perspektívából szemlélni a dolgokat. Ehhez nyújt segítséget a következő három előadás.

Hitelesség és márkaélmény

Márkaélmény és márkahitelesség. Gyakran elhangzó kifejezések. De mit kezdünk ezekkel és mit jelentenek egy olyan korban, ahol egyre inkább személyre szabott szolgáltatásokra van igény? Pine, rendkívül érdekes előadásában a Disney és a Starbucks példáján keresztül ismerteti koncepcióját. Mit tanácsol Joseph Pine, hogyan legyünk hitelesek?

  1. Ne mondd, hogy hiteles vagy, hacsak nem vagy tényleg az. 
  2. Könnyebb hitelesnek lenni, ha nem mondod, hogy hiteles vagy.
  3. Ha azt mondod, hogy hiteles vagy, akkor jobban teszed, ha valóban az is vagy.

Átláthatóság és kockázatvállalás

"Amikor apám füllentésen kapott gyerekkoromban mindig ezt mondta: Fiam, minden történetnek három oldala van: a te meséd, az én mesém és az igazi történet." - hangzik el Morgan Spurlock előadásában. Kissé cinikus és provokatív szemlélet, de Morgan Spurlocktól nem meglepő. 

Hiszen ő volt az aki 30 napig kizárólag McDonalds termékeken élt és kísérletét filmen is rögzítette, majd Super Size Me címmel a nagyközönség elé tárta kísérlete eredményét. Ilyen előzmények után biztosak lehetünk abban, hogy egy nevével fémjelzett előadás, más megvilágításba fogja helyezni mindennapi tapasztalatainkat. Előadásában márkaépítésről, szponzorációról és kockázatvállalásról szerzett tapasztalatait osztja meg. Igen szórakoztatóan. 

Hiba, mint lehetőség

A 404-es hibaoldal, kis túlzással, egy digitális katasztrófa megtestesítőjének is tekinthető. Hiszen egy megszakadt kapcsolatra emlékeztet. Idegesítő szembesülni vele. Renny Gleeson ebben a rövid és inspiráló beszédében arról beszél, hogy ez a hibaoldal, hogyan  válhat lehetőséggé. Ahogy Gleeson fogalmaz "egy egyszerű hiba elárulhatja azt, hogy önök milyennek születtek, vagy emlékeztethet arra, miért kellene szeretnem önöket."

Gleeson tanácsát érdemes megfogadni és ezen a szemüvegen keresztül is megvizsgálni a hibáinkat. Szemügyre venni, hogy ballépéseink mit árulnak el rólunk. Hiszen így könnyebb lesz meg- vagy éppen visszatalálnunk magunkhoz és megőrizni önazonosságunk. 

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem