5 tanács introvertáltaknak

Tévedés, hogy az énmárkaépítés csak a zajos extravertáltak terepe. Nézzük, mire érdemes figyelned introvertáltként!

intro.png

Az egyik leginkább elterjedt tévhit, hogy az énmárkaépítés csak a nagyhangú extravertáltaknak való. A valóság azonban az, hogy egy introvertált beállítottságú vagy éppen visszahúzodóbb alkatú extravertált emberek is jól boldogulnak ezen a területen. Gondoljunk csak Meryl Streepre, Warren Buffetra,  Bill Gatesre vagy éppen Steven Spielbergre (és persze a példákat még hosszan sorolhatnám).

Hiszen az énmárkaépítés nem öncélú nyomulást, nagyhangú magamutogatást jelent. Az énmárkaépítés célja, hogy a valós és rád igazán jellemző tulajdonságaidat, azok az emberek ismerjék meg, akik támogathatják a szakmai és üzleti céljaid elérését. Éppen ezért, nincs mindenkire, minden helyzetben érvényes recept, ahány személyiség, karrierút, élethelyzet annyiféle megoldás létezik. Nézzük, milyen szempontokat vegyél figyelembe, ha éppen introvertáltként építenéd a személyes márkád!

Építs az érdeklődésedre!

A legtöbb introvertált nem szívesen beszél magáról, viszont az érdeklődését felkeltő dolgokról örömmel megosztja a gondolatait. Éppen ezért, ha ilyen beállítottságú vagy akkor érdemes az érdeklődési körödet az énmárkád részévé tenni. Olyan témát választani, ami igazán és mélyen érdekel. Jó példa erre Susan Cain, aki maga is introvertált  ezért, jogász karrierje során számos nehézségbe ütközött. Emiatt kezdett az introvertáltság témájával foglalkozni. A személyes érdeklődésből, aztán egy könyv is született és mára a terület megkerülhetetlen szakértőjévé vált.

 

Az erősségeidre alapoz!

Csodásan írsz? Kiválóan kérdezel? Remekül mesélsz történetet egy kamera előtt vagy éppen csodásan adsz elő? Nem tévedés, a nyilvános beszéd nem csak az extravertáltak terepe, számos introvertált kiváló előadó. Többek között azért, mert nem sajnálják az időt az előkészületekre, a gyakorlásra. A lényeg, hogy a természetes erősségeidre építs, olyan eszközeket válassz, olyan stratégiát alakíts ki, ami a személyes képességgeidhez és készségeidhez a legjobban passzol.

A történetedre koncentrálj!

Megfelelő önismeret nélkül nem lehet hiteles énmárkát építeni. A személyiséged alapvető jellemvonásainak megismerése jó első lépés ehhez. Hiszen ezt nem érdemes figyelmen kívül hagynod, amikor az énmárkaépítési stratégiádról gondolkodsz. De a karakterjegyek feltérképezése önmagukban nem elégségesek. A szakmai és személyes történeteid számbavétele is legalább ennyire fontos, különös tekintettel azokra a helyzetekre, amikor az alapvető jellemvonásaiddal ellentétetesen cselekedtél. Hiszen az igazán egyedi jellemzőidet, a motivációdat pont ezek a egyéni történetek mutatják meg. 

Válogatni tudni kell!

Ez igaz az online jelenlétre, a nyilvános szereplésekre vagy éppen a kapcsolatépítő eseményekre. Nem kell minden adódó lehetőséget kihasználni, nem kell mindig elérhetőnek lenned. Válogasd ki azokat, amik a céljaid megvalósítását a leginkább szolgálják. Egyáltalán nem gond, ha csak egy online felületen vagy jelen és ott is inkább a posztolás helyett, a megfontolt kommentelést választod. Mint ahogy az sem, ha a tömeges társasági események helyett, inkább az elmélyülős beszélgeteseket választod.

Fontolva haladj!

Ahhoz, hogy erős énmárkát építs nem feltétlenül kell óriási lépésekben haladnod. Az apró, de rendszeres lépések – például a kétperces szívességek – is éppúgy közelebb visznek a célodhoz. A jó stratégia, a rendszerben haladás és a rendszeresség ugyanis fontosabb, mint a nagy látványos megnyilvánulások. Ez igaz a kapcsolatok építésére éppúgy, mint a nyilvános szereplésekre. Olyan ritmusban haladj, hogy mindig maradjon elegendő időd a feltöltödésre, némi egyedül töltött időre. Hidd el, a lassabb, de következetes építkezés sokkal gyakrabban beválik!

Nem tudod, hogy introvertált vagy inkább extravertált jegyek jellemzőek rád? Itt kiderítheted!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem