Bővítsd ki a nagyitesztet!

A hatékony kommunikációhoz elengedhetetlen a személyesség és az érthetőség. De vajon hogyan növelheted ezek szintjét?

kiskutya.jpg

Yehonatan N. Turner meglehetősen frusztrált volt, amikor kezdő orvosként dolgozni kezdett. Radiológus rezidensként  CT-felvételeket elemzett és bár a területet szerette, a betegekkel való személyes kapcsolatot igen csak hiányolta. Ezért folyamatosan azon törte a fejét, hogyan lehetne legalább a személyes kapcsolat érzetét megteremteni.

Eleinte úgy küzdött meg munkája személytelenségével, hogy minden egyes esetnél azt gondolta, a felvétel akár az apjáé is lehetne. Ez egy darabig enyhítette a problémáját, de a helyzet csak nem hagyta nyugodni. Úgy vélte ugyanis, hogy a személytelenség nemcsak számára kellemetlen, hanem a többi radiológus számára is. Egy nap bevillant a megoldás, fényképeket kellene csatolni a betegek leleteihez.

kismacska.jpg

Ötletéből egy rendhagyó kutatási projekt kerekedett. Turner közel 300 beteg beleegyezését kérte ahhoz, hogy lefotózza őket és az elkészült képeket a kísérletéhez felhasználhassa. Ezután összeszedett jó néhány radiológus kollégát, akiknek nem árulta el a kísérlet valódi célját. A vizsgálatban résztvevő radiológusokat, véletlenszerűen csoportokba osztotta.  Az első csoport a CT-felvéletekkel együtt a páciensek fotóit is megkapták, a második csapat a megszokott módon csak a felvételeket.

Azok a radiológusok, akik a CT-felvételekkel együtt a betegek fotóját is látták minden esetben alaposabb diagnózist állítottak fel, mint azok akik csak a felvételeket kapták meg. A kérdőívére adott válaszaikból – amit a kísérlet részeként kellett kitölteniük az orvosoknak – pedig az derült ki, hogy a páciensek fotói nagyobb együttérzést váltottak ki belőlük. Turner kísérletének hatására manapság már több helyen is csatolják a kliensek fotóit többek között a CT-felvételek mellé.

enmarka.jpg

A személytelenség érzete azonban nemcsak a radiológusnak okozhat kellemetlen pillanatokat. Nagyrészt ez az érzés felelős a kilúgozott, személytelen honlap szövegekért, a hivataloskódó bejegyzésekért. Erre is gyógyír lehet Turner kísérleti ötlete. A teendőd csupán annyi, hogy mielőtt bármilyen szöveg megírásába fognál, vetsz egy pillantást a kedvenc ügyfeled fotójára (például valamelyik közösségi oldalon).

De Turner eredeti megoldása még talán ennél is hatékonyabb eszköz, mivel ezzel két legyet üthetsz egy csapásra. Képzeld el, hogy akivel éppen beszélsz (vagy akinek éppen írsz), az valamelyik kedvelt rokonod, például a nagymamád.  Amikor előadsz, amikor bemutatkozol vagy éppen bármilyen szöveget írsz. Ezzel nemcsak a személyességi, hanem az érthetőségi szint is emelkedni fog. Mivel ilyenkor szinte automatikusan beugrik a nagyitesztként közismert kérdés: a nagyi vajon értené, amit mondasz? Ha nem, akkor fogalmazd újra.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem