Kezdj a miérttel!

Kezdj a miérttel! - tanácsolja Simon Sinek vezetési guru. Bár Sinek az inspiráló vezetésről beszél, elgondolása egy honlap tervezése során is remekül alkalmazható.

self_brand.png

Kezdj a miérttel! – tanácsolja Simon Sinek előadásában. Bár Sinek az inspiráló vezetés hatékony és egyszerű modelljéről beszél, elgondolása egy honlap tervezése kapcsán is jól hasznosítható. Sinek koncepciója azon a megfigyelésen alapul, hogy minden ember tudja mit csinál, a legtöbb ember a hogyan-nal is tisztában van. De csak nagyon kevesen tudják, hogy miért. Pedig a miért-re adott válaszunk meghatározza gondolkodásunkat, a viselkedésünket és a kommunikációnkat is. Nincs ez másképp egy honlap esetében sem. Nézzük, hogyan hasznosítható Sinek elgondolása a honlapod tervezésekor!

Miért?

Miért szeretnél holnapot? Mi a honlapod létezésének célja? Digitalis névjegynek szánod, vagy értékesítési felületként hasznosítanád, egy konkrét projektedet mutatnád meg vagy éppen egy virtuális kiállítóteremre vágysz, ahol a portfoliódat tekinthetik meg a látogatók? És persze azt sem árt tisztáznod, hogy mi a honlapod szerepe az ügyfélszerzésben, például csupán kapcsolatfelvételre szolgál vagy azonnal értékesíteni szeretnél? Egyáltalán milyen és mekkora szerepe van a márkaépítési és értékesítési stratégiádban?

A fentebbi kérdésekre adott válaszok rendkívül fontosak, ezek jelölik ki az irányokat. A válaszok nélkül egy rendkívül hosszan elhúzódó a tervezési folyamat várhat rád. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg a végeredménnyel sem leszel igazán elégedett. Ezért ne sajnáld az időt a ‘miért’megválaszolására.

enmarka.png

Hogyan?

Milyen érzetet szeretnél kelteni a látogatóban? Mik a legmarkánsabb jellemzőid? Melyik polcra teszed magad?  Ez a lépés tulajdonképpen nem más, mint a márkaértékek és márkajellemzők meghatározásáról szól vagyis arról hogyan is kellene megmutatnod magad. Itt jut fontos szerep az önismeretnek. Ha pedig céges honlapot készítenél akkor a cégjellemzőinek egyértelmű meghatározásának. Ha már van egy kialakult képed magadról vagy a cégedről, akkor ideje a célcsoportoddal foglalkozni.

Minél részletesebb képed van a lehetséges ügyfeleidről, annál könnyebb dolgod lesz a későbbiekben. Ne elégedj meg azzal, hogy a korukkal, a nemükkel és néhány jellemzőjüket összegyűjtöd. Szánj annak felderítésére is időt, hogy mit szeretnek és mit nem szeretnek. Ha például, az idősebb generációhoz szólnál, akkor biztos lehetsz abban, hogy a kontrasztosabb színeket valamint a nagyobb betűméretet preferálják és kellemetlenségként élik meg a túlzottan pörgös animációs megoldásokat.

enmarkaepites.png

A lényeg az, hogy a választ a saját és a célcsoportod jellemzőinek metszetében találod meg. Ha ugyanis a saját jellemzőiddel nem vagy tisztában az a megkülönböztethetőséget veszélyezteti, ha pedig a célcsoportod tulajdonságai maradnak homályban, az a honlap használhatósági és élmény-faktorát károsíthatja.

Mit?

Ha az alapok megvannak, jöhet a tartalom. Ez nagyobb részt az előző kérdéseikre adott válaszok határozzák meg. Azonban az egyéni elképzelések mellett, ne feledkezzünk meg az 'alapfelszereltség' elemeiről  se. 

a.) Mutatkozz be!

Teljesen mindegy, hogy személyes vagy céges honlapról van szó a bemutatkozás elkerülhetetlen. Fontos, hogy könnyen megtalálható legyen a téged bemutató oldal, ne kelljen hosszasan keresgélni. A bemutatkozásod ideális esetben legfeljebb két-három bekezdés hosszúságú és választ ad arra, hogy miért érdemes téged választani, veled dolgozni. Gyorsan és egyértelműen. Ne egy kisregényt végigolvasnia a látogatónak. Ha nem tudod hogyan kezdj a bemutatkozó szöveged megírásához, ez a poszt lépésről, lépésre végig vezet a folyamaton.  

b.) Legyen jó képed hozzá!

A jó persze nem egy tökéletesre retusált képet jelent. A legfontosabb az, hogy a fotó alapján felismerhető legyél és megjelenítse a hangsúlyozni kívánt tulajdonságaidat. Ha pedig tényleg a megfelelő képet szeretnéd megtalálni, akkor bízd másra a fotó kiválasztását. Ugyanis a tapasztalatok azt mutatják, hogy ilyenkor az ítélőképességünk cserben hagy bennünket.

szemelyes_marka.png

c.) Példálózz!

Vagyis a legjobb, szívednek legkedvesebb projektjeidet, munkáidat mutasd meg. Nem kell végtelen hosszú listába szedve az összes elvégzett munkádat szerepeltetni. Ne a mindenség megmutatására törekedj, inkább csak egy aféle ízelítő legyen a referencia projektjeidből, ami felkelti a látogató kíváncsiságát.

d.) Kapcsolódj!

A honlapod mellett valószínűleg van még néhány közösségi profilod is – LinkedIn, Twitter, Behance, stb. Ezeket ne felejtsd el a honlapodon is szerepeltetni, hiszen ez egy nagyszerű módja, hogy könnyen hozzáférhetővé tedd a rólad fellelhető információkat mások számára. Emellett pedig az elérhetőségeidről se feledkezz meg, hiszen végső soron azért készül a honlapod, hogy a potenciális ügyfeleid, megrendelőid kapcsolatba kerülhessenek veled.

e.) Ajánlások, vélemények

Az ajánlások, vélemények nagyszerűek. Hozzájárulhatnak a hitelességedhez és olyan részleteket is bemutathatsz, melyek a te szádból nagyképű dicsekvésként hatnának. Olyan visszajelzéseket és véleményeket szerepeltess a honlapodon, amiből az olvasó minél többet tud meg arról hogyan dolgozol. Épp ezért válogass és inkább konkrétumokat is tartalmazó véleményeket tegyél a kirakatba.

szemelyes_markaepites.png

Végül, de nem utolsó sorban: a kevesebb időnként több! Törekedj az egyszerűségre és kerüld a túlbonyolult megoldásokat! Ezt persze mondani könnyű, de megvalósítás közel sem az. A helyzetet azonban jelentősen kikönnyíti, ha nem sajnálod az időt az előkészítésre. 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem