Fejtetőre állított logók

Egy jó logó, az adott márka legjobb tulajdonságainak és alapvető értékeinek megtestesítője. De mi történik, ha nem a pozitívumokat jeleníti meg?

4.png

A Signs.com ismét egy igen érdekes kutatási projekt eredményeit tette közzé. (Az előző vizsgálatukról itt olvashatsz.) Ezúttal arra voltak kiváncsiak, hogy a Forbes listáján szereplő cégek logóihoz milyen pozitív és negatív jelzőket társítanak a felhasználók. Vizsgálatukba 15 olyan cég logója került be, amelyek nemcsak az említett listán szerepelnek előkelő helyen, hanem igen magas a népszerűségi indexük is. Mint például, a Nike, a Louis Vuitton, a McDonalds, a BMW vagy az Apple.

Ezt követően pedig több mint 700 embert kértek arra, hogy egy pozitív illetve egy negatív szóval jellemezzék ezeket a márkákat. Az Apple-t egyszerre ítélték a válaszadók innovatívnak és sznobnak, a Google-t a legjobbnak, de ördöginek. Az Amazon sem járt jobban, mint az eddig említett cégek, hiszen a legtöbbször a könnyű használhatóságot emlegették vele kapcsolatban, míg negatív címkeként a kapzsiságot kapcsolták hozzá.

De, hogy még izgalmas legyen a dolog, a kutatók után a grafikus csapat is színre lépett és a leggyakoribb negatív jelzők felhasználásával átrajzolták a kutatásban szereplő 15 cég logóját. Persze, én arra is kiváncsi lennék, hogy milyen jelzők társulnának az egyes márkákhoz és hogyan néznének ki az újratervzett logók, ha megismételnénk a kutatást Magyarországon. De nem is szaporítom tovább a szót, inkább nézzük mire jutottak a grafikusok az amerikai piac véleménye alapján!

A végére pedig már csak egyetlen kérdés maradt: te tisztában vagy azzal, hogyan vélekednek mások a márkádról?

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem