Kerüld el a csapdákat!

Az Instagram használata nem túl bonyolult, azonban van néhány csapda, amibe igen könnyen belesétálhatsz. Nézzük, milyen helyzeteket érdemes mindenképp elkerülni!

enmarka_2.png

Egyre népszerűbb az Instagram, ezzel együtt egyre nehezebb kitűnni. A felhasználók számának növekedésével, fordított arányban csökken az organikus elérés is. Ez a helyzet pedig sokakat trükközésre csábít. Azonban, ezek a csalafintaságok visszaütnek, hiszen az Instagram algoritmusa nyakon csípi és bűnteti az elkövetőket. Hogy te még véletlenül se kerülj ebbe a helyzetbe, nézzük mire kell figyelned! 

Csak óvatosan a hashtagekkel!

Azt mindenki tudja, aki már több mint egyszer járt az Instagramon, hogy a hashtagek mennyire fontosak ezen a felületen. Mint ahogy azt is, hogy ha jól választod meg ezeket, akkor növelheted a reakciók számát és ezáltal nagyobb lesz az elérésed is. Azonban arról már kevesebb szó esik, hogy a nem megfelelő hashtag használat nem éppen kívánatos eredményekhez vezethet.

Az első és legfontosabb, hogy még véletlenül se használj tiltólistás címkéket. Ezek használata ugyanis automatikusan hátrébb sorolja a posztodat, így kevesebben fogják látni. Itt  ellenőrizheted, hogy vajon fekete listára került-e egy hashtag. De ugyanez történik akkor is, ha túl sokszor használsz egy hashtaget.

self-brand.pngEmellett arról se feledkezz meg, hogy az Insta algoritmusa ugyan számos dolgot képes figyelembe venni, azonban az irónia nem ezek közé tartozik. Ezért fontos, hogy a posztjaidnál releváns hashtageket használj, vagyis a kép tartalma és a címkék összhangban legyenek.

Ne lépj be a tiltott zónába!

A közösségi platformok népszerűségével párhuzamosan a botok fejlesztése és használata is terjed. Ez alól az Instagram sem kivétel. Nem ritka jelenség, hogy valaki ezek használatával növeli a követői számát vagy/és oldja meg az aktivítás növelését. Bármennyire is csábít a lehetőség, ne élj vele! Az így vásárolt követői tábort és reakció-cunamit - akár napokig tartó - eltiltással is „jutalmazhatjaaz algoritmus.

A képeid feliratozására, pontosabban a felirat és a fotón 'szabadon' maradó felület arányaira sem árt némi figyelmet fordítanod. Fontos, hogy a képre írt szöveged kevesebb, mint hetven százalékot foglaljon le a kép felületén. Hiszen ez is az elérés automatikus csökkenését vonja maga után.

A téridő hajlítást hagyd másra!

Az organikus elérést növelheti, ha egy népszerű helyszínt jelölsz meg egy posztban. Azonban ez ellenkezője is megtörténhet. Ha a megjelölt helyen nem jártál, az algoritmus érzékeli és külön értesítés nélkül korlátozza az elérést. Te pedig csak annyit veszel észre az egészből, hogy a reakciók száma elmarad a megszokottól.

Ezért is fontos, hogy valós helyszínt jelölj meg. Persze mindenkinek nemcsak jelene, hanem múltja és jövője is van. Így előfordulhat, hogy elkap a nosztalgia és egy olyan helyről posztolnál, ahol jártál vagy éppen nagyon készülsz egy utazásra és ezt megosztanád a világgal. Ilyenkor olyan hashtaget is használj, amiből ez kiderül. Például, ha tavaly nyári emlékről van szó #lastsummer, ha pedig a következő utadről akkor a #dreamdestination jó szolgálatot tehet neked.

szemelyes_marka_1.pngMár az is sokat számít, ha a fenti három csapdát kikerülöd. Azonban, ha az Instagram profiloddal az énmárkád is erősítenéd, akkor ezeket a  tippeket is érdemes elolvasnod. 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem