Befejezetlen mondatok

Három mondat, amit mindenképp érdemes befejezned, ha erős és hiteles márkát szeretnél építeni.

enmarka_1.png

"Egy nagy ember, egyetlen mondat”– jegyezte meg egy barátjának tanácsképp, Clare Booth Luce. A barát ez esetben pedig nem más volt, mint John F. Kennedy az éppen regnáló amerikai elnök. A tanács az énmárkaépítésben is remekül hasznosítható, azonban azt az egyetlen mondatot nem is annyira egyszerű megalkotni. De, hogy könnyebb legyen, itt van három mondatkezdemény, amelyek befejezésével közelebb kerülhetsz annak a bizonyos egyetlen mondatnak a megfogalmazásához.

Az énmárkám építésével az a célom….

Az első és legfontosabb teendő, hogy megfogalmazd, mi a célod az énmárkád építésével? Nagyon nem mindegy, hogy milyen helyzetből indulsz, és mit szeretnél elérni, például az ismertségedet szeretnéd növelni vagy az a problémád, hogy a nevedet éppen ismerik, csak nem azt kapcsolják a nevedhez, amit szeretnél. Tehát, a kérdés az, hogy milyen problémát szeretnél orvosolni az énmárkád építésével?

Azt javaslom, hogy első lépésként határozd meg a fő célodat, majd próbáld meg lebontani részcélokra. Hiszen az sem mindegy, hogy a márkaépítésen belül a szakértői vagy éppen valamilyen más pozició (különböztesd meg magad! Link) betöltésére áhítozol. Hiszen így könnyebb lesz a későbbiekben gyakorlati lépésekké alakítani a célod. 

Azokhoz szeretnék szólni, akik…

“Az énmárka az, amit akkor mondanak rólad, amikor kilépsz a szobából”- Jeff Bezos bon motját gyakran idézik. Azt azonban már csak ritkán teszik hozzá, hogy egyáltalán nem mindegy, kik ülnek abban a bizonyos szobában. Pedig ez rendkívül fontos, hiszen az énmárkaépítés nem az önmagáért való világhírnév megszerzéséről szól. A cél az, hogy azok az emberek ismerjék meg a nevedet, akik segíthetik az üzleti és karriercéljaid megvalósulását.

Éppen ezért érdemes végiggondolod, hogy ki is a közönséged. Kiindulásként megteszi, ha az általánosabb jellemzők felől közelítesz – nem, életkor, családi állapot, stb. -, majd az egyéb tulajdonságaik feltérképezése következhet, vagyis az, hogy még milyen egyéb attitűd, szokás és/vagy motiváció jellemzi őket. Ez hozzásegít ahhoz, hogy rájöjjünk, milyen felületen érdemes kommunikálnunk, a tevékenységünkből, személyiségünkből mi lehet érdekes számukra.

A versenytársaimtól az különböztet meg, hogy…

Mivel az énmárkaépítés a karriercéljaid megvalósítását szolgálja, általánosságban a cél az, hogy a szaktudásod és szakmai tevékenységed kapcsolják a nevedhez. Ezért érdemes belülről kifelé haladnod, vagyis nem a könnyen lemásolható külsőségekkel kezdened. Ugyanis, nem elég csak abban különböznöd a versenytársaidtól, hogy például a honlapod vagy logód más színű, mint az övé. A legfontosabb, hogy mi az a szakmai minőség, tudás és egyéni jellemző, amivel rendelkezel.

Ennek jegyében a következő kérdéseket érdemes számba venned: Milyen végzettséged van vagy nincs? Van-e valamilyen speciális szaktudásod és tapasztalatod? Esetleg saját módszered? Összességében: a tudásod és a szakmai tapasztalatod miben más, mint a konkurenseidé? Majd jöhet a hozzáállás az-az hogyan végzed a munkád: lelkesen vagy éppen hideg profizmussal? A minőség a mindened vagy éppen az, hogy mindig pontosan teljesíts?

A kérdéseket a végtelenségig lehetne sorolni, a lényeg az, hogy próbáld megtalálni a választ a hogyan-ra. És ez a kérdés rögtön elvezet a stílushoz. Mivel ez magában foglalhatja azt is, hogyan bánsz másokkal, hogyan kommunikálsz. Tudományos részletességgel magyarázol vagy az egyszerűség jellemez? Barátságosan vagy odamondogatsz? Az érzelmekre hatsz, vagy a logikai levezetés az erősséged? Ha pedig megvannak a válaszaid, vagyis a befejezetlen mondat vége, akkor jöhetnek a külső megkülönböztető jegyek is, melyek alátámasztják, kiegészítik és kommunikálják ezeket a minőségeket.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Kép: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem