Győzd le az algoritmust!

A láthatósági faktor nem elhanyagolható tényező az (én)márkaépítésben. A közösségi média felületek pedig fontos szerepet játszanak ebben. De talán itt az idő, hogy újragondold a használatukat.

hogyan.png

A közösségi platformok és ezen belül is a nálunk leghangsúlyosabb Facebook algoritmusai időről időre változnak. Túlzás nélkül kijelenthetjük: csak az a biztos, hogy soha semmi sem biztos. A változásokhoz pedig, alkalmazkodni kell, ha azt szeretnénk, hogy a gondosan megszerkesztett posztjainkat mások is lássák. Az alkalmazkodás jegyében születik egyre több videós tartalom, gombamód szaporódnak a facebook csoportok, és egyre többen fedezik fel a Facebookon túli felületeket, például az Instagramot. Persze, még hosszan folytathatnám a taktikai válaszlépések sorát, de nem ez a lényeg most.

szemelyes_marka.png

A hangsúlyt inkább arra helyezném, hogy ezek reakciók, taktikai válaszlépések. Ezen belül nem is feltétlenül rossz megoldások, de nem is a legjobbak. A gond velük éppen az, hogy taktikai lépések és nem stratégiai megoldások. Természetükből fakadóan csak rövidebb távon orvosolhatják a helyzeted. Hiszen, amikor egy újabb változás jön, akkor újra lépéskényszerbe kerülsz, alkalmazkodnod kell és újabb taktikát kell kidolgoznod. Ráadásul, ez minden közösségi platformra igaz, az Instagramra éppenúgy, mint a Linkedinre. Röviden: a taktikai lépések csak átmeneti megoldást jelentenek és nem csökkentik az algoritmusok változásainak való kitettségedet. 

Ezzel még véletlenül sem azt akarom mondani, hogy ne alkalmazd ezeket a taktikákat. Hanem azt, hogy emellett a hosszabb távú stratégiádon is gondolkozz. Persze a jövő megjósolhatatlan, de ez nem azt jelenti, hogy nem lehet rá felkészülni. Biztosan tudható, hogy a közösségi platformokon az irányítás nem nálunk van. Ezzel szemben az is biztos, hogy a saját webhelyünkön, blogunkon nagyobb kontroll van a kezünkben. Ebből következik, hogy időszerű újragondolnod a (én)márkastratégiád vagyis azt, hogy milyen szerepe van a közösségi felületeknek a láthatóságod megteremtésében, mennyi energiát, időt, pénzt érdemes belefektetned és milyen más eszközöket használszhatsz kiegészítésként.

enmarka.png

Az egyik lehetséges stratégia az, ha a honlapod, blogod helyezed a középpontba. Úgy tekintesz a saját felületedre, mint a virtuális házadra, amit megfelelően karbantartasz és csinosítasz. Emellett pedig arra fókuszálsz, hogyan tudnál minél több vendéget meginvitálni és visszatérésre csábítani. A  jobb, minőségi tartalmak segítségedre lesznek ebben. Természetesen a tartalmaidat, hivatkozásként más felületeken is megoszthatod. De a hagyományos énmárkaépítési eszközökről - mint például a kapcsolatok építése, a konferenciákon, workshopokon való részvétel - se feledkezz meg, amikor újragondolod a stratégiád.  A lényeg, készülj fel arra, hogy a Facebook nélkül is megélj. Előtte is volt élet, utána is lesz

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem