10 stratégia az Instagramhoz

Tíz jó példa vagyis tíz remekül használható stratégia az Instagramról, a megszokottól, a különösig.

insta.png

Történetek képekben, ezzel a két szóval foglalható össze az Instagram lényege. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogyan mondjuk el a történetünket. A jó minőségű képek és a megfelelő hashtagek használata még önmagában egyáltalán nem garantálja a követők növekvő számát vagy a márkád erősödését. Ha a képek mögül hiányzik a stratégia, csak egy pillanatra tudod megragadni a figyelmet - vagy még ennyi időre sem - és már görgetnek is tovább a nézelődők a következő fotóhoz. Ezért most hoztam néhány tanulmányozásra érdemes példát, tíz sikeres stratégiát, melyet érdemes alaposan tanulmányozni.

Tankönyvszerű jelenlét

Tippek, motiváló idézetek, képeken és persze videón. Pontosan úgy, mintha a ’hogyan építsük fel a követői táborunk’ című virtuális kézikönyvet lapozgatnánk. Ez Gary Vaynerchuk, a digitális marketing úttörőjének profilja. Ő az, aki már-már sztereotipikusan megtestesíti a közösségi médiára vonatkozó tanácsokat: legyél jelen több platformon, használj videókat és posztolj gyakran, természetesen a saját arcoddal. Gary kimaxolja ezt a stílust és valóban nyerő  lehet ez a stratégia. Azonban azt se felejtsük el, hogy Vaynerchuk közösségi jelenlétét ma már egy egész csapat segíti.

personal_branding.png

Termék helyett életérzés! 

Mutasd a termékeidet! – hangzik a közkeletű tanács, de mi van akkor, ha a terméked, szolgáltatásod vizuálisan nem túl izgalmas? Ez sokaknak, köztük a Leesa csapatának sem elméleti kérdés. Ugyanis ágymatracokat árulnak, aminél nem magától értetődő a rendkívüli látványvilág. Épp ezért nem is a matracokat állították a középpontba, hanem a hangulatot: jókedvű párok örülnek a reggelnek, ágyon ugráló viháncoló gyerekek és persze cuki háziállatok. Vitathatatlanul izgalmasabb, mint matracokat mutogatni. Ráadásul, ki ne szeretne vidáman ébredni?

instagram_tippek.png

A menőség nem elég! 

A Tattly népszerűsége nem tekinthető ideiglenesnek, nem úgy, mint a tetovásálásaik. Bár az áltetoválásaik menőségi faktora igen magas, ez még önmagában nem lenne elég a több mint százezres követői tábor megtartásához. Ezért bohókás ötletekkel dobják fel a márka vizuális megjelenését. A legfontosabb tanulság, hogy még a mutatós termékeket is érdemes a bevett vizuális kliséktől elrugaszkodva bemutatni. Akár úgy, hogy ötleteket adunk a megszokottól eltérő alkalmazásra is.

insta_tanacsok.png

Csomagold a megszokottba!

Szelfik, sport és fitnesz, illetve a kihagyhatatlan cukiság faktor egy kutya formájában – ezek a kellékek nem hiányozhatnak egy influenszer szerszámos ládájából. De ezek valóban csak a kellékek Doctor Mike esetében. Hiszen a jóképű – ténylegesen praktizáló – doki legfontosabb célja az egészségünkkel kapcsolatos közkeletű tévhitek eloszlatása. Emellett pedig a praxisának tesz sem rosszat, hogy bepillantást enged a hétköznapjaiba. A doki jó példája annak, hogy az aktuális trendeket hogyan lehet egy kevésbé szexi üzenet csomagolásához felhasználni.

personal_brand.png

Használd, amid van!

Jessica Walsh, a Sagmeister & Walsh kommunikációs ügynökség alapítója és kreatív vezetője. Igazi profi, de épp ezért is van helye a listán. Nem szelfizik, de még csak nem is kattintgat. Ő a szakmai képességeit hasznosítja a hétköznapjai bemutatásához. Vibráló (ön)irónia fegyvere, jól illusztrált sebezhetőség a képeken, miközben ízelítőt kapunk Walsh profizmusából és személyiségéből is.

hashtag.png

Képes küldetés 

Ahogy az előbbiekben említett Mike Doctor jól példázza hogyan csomagoljuk vonzó köntösbe az üzenetünket, addig a  Sand Cloud csapata a küldetést helyezi a középpontba. Hiszen minden egyes eladott termék árának egytizedét az óceánok megóvására fordítják és pont ez a küldetés az, ami a márkaépítési stratégiájuk alapja is. Amellett, hogy a termékeiket is megmutatják, az óceánhoz fűződő élményeiket és érzelmeiket helyezik a középpontba. Ezen túlmenően pedig környezetvédelmi tippeket is rendszeresen megosztanak követőikkel.

hogyan_posztoljak.png

Valami plussz

Cuki matricák, papíráruk, pólók és telefontokok. Ezt árulja a hirosimai design-duó - Hiroko Kuwada és Yuko Watatani -, azonban a profiljukon ebből nem túl sok mindent láthatunk. Ehelyett  Nihongo Flashcards név alatt vezetik be az érdeklődőket a japán nyelv rejtelmeibe, természetesen némi kultúrtörténeti kitekintéssel. A szavak elsajátítását segítő kártyák pedig nemcsak a márkaépítést támogatják, hanem a termékeik eladását is, hiszen ugyanezek az illusztrációk megjelennek a tárgyaikon is.

szemelyes_markaepites.png

A közös érdeklődés

Összehasonlító divattörténeti tanulmányok, ez is lehetne a profil elnevezése. De valószínűleg akkor senki sem kattintana. A Diet Prada ugyanis semmi mást nem csinál, mint divattörténeti ismereteit, elképesztő vizuális memóriájával kombinálva a divattörténet ismétlődéseire hívja fel a figyelmet, a ’nincs új a nap alatt’ szellemiségében. A divatőrült, egyediségre éhes közönség pedig nagyra értékeli ezt.

enmarkaepites.png

Nem a képen a lényeg

A Humans of New York insta profilja nélkülözi a hírességeket, mint ahogy az oldal mögött álló Brandon Stanson szelfijeit is. A képeken hétköznapi emberek portréi láthatjuk. Ráadásul nem önmagában a portrék az igazán fontosak, hanem az őket kísérő történetek, melyek apró epizódok a szereplők életéből. A hangsúly nem a képeken, nem a hashtageken, hanem a történeteken van.

szemelyes_marka_1.png

Merj más lenni!

A tíz közül ez a legrendhagyóbb oldal. Nem túl jó minőségű fotókon, kézzel írt üzeneteket oszt meg Allyson Dinenn író, terapeuta. Pontosabban saját feljegyzéseit, gondolatait, érzéseit, cetliken. Ezekre pedig több mint 70 ezer követő kiváncsi. A siker titka pedig ez esetben a legnyilvánvalóbb: vállald magad, merj a szokásossal szembe menni! Hiszen ez az ami elengedhetetlen egy sikeres insta oldal kialakításához és egy erős (én)márkához.

enmarka.png

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem