Jeff Bezos kedvenc könyvei

Szépirodalom, visszaemlékezés, önéletrajz és mára klasszikussá vált üzleti könyvek, az Amazon alapítójának könyvespolcán mindezeket megtalálod.

konyvek.jpg

Az Amazon - 1994-ben - annak idején online könyvesboltként kezdte működését, mára pedig a világ egyik legnagyobb internetes kereskedelmi vállalatává nőtte ki magát. Gyakorlatilag nincs olyan termék, amit ne lehetne megvenni náluk. Azzal azonban kevesen vannak tisztában, hogy a könyvek nemcsak a cég piacra lépésében játszottak fontos szerepet.

Bezos az olvasmányélményeit a vállalati stratégia alakításakor is felhasználja. Így az sem példa nélküli a cég működésében, hogy egy-egy fontos stratégiai megbeszélés előtt a cég felsővezetőinek egész napos könyvklubbon kell részt venniük. De nem is szaporítom tovább a szót, inkább mondom melyik az a tíz könyv, amely Bezos könyvespolcán kiemelt helyet foglal el.

bezos_books.jpg
Jim Collins: Jóból kiváló – A tartós üzleti siker elemei

Egy cég a legkülönbözőbb módon válhat naggyá, ám a kiemelkedő eredményt megtartani, sőt fokozni, ez már keveseknek sikerül. Éppen ezért rengetegen keresik a titkos receptet. Éppen ezért a téma szakirodalma könyvtárakat tölt meg, de ez a mű kiemelkedik közülük alapos, tudományos igényességű levezetéseivel, kutatási módszertanával. Talán a legjobb példa arra, hogy a vezetés és a vállalati kultúra építése is egy szakma.

Clayton M. Christensen: The Innovator's Dilemma 

Ez az egyik olyan könyv, melyet Bezos elolvastatott a vezetői könyvklubon az embereivel és így szerepet játszott például a Kindle fejlesztésében és piacra dobásában.

Sam Walton: Made in America

A Walmart alapító, Sam Walton önéletrajzában a diszkont kiskereskedelem alapelveit vázolja fel, emellett pedig megvitatja azokat az értékeket is, melyek mentén birodalmát felépítette.

napok_romjai.jpg

Kazuo Ishiguro: Napok romjai

Egy sikeres antihős története, aki ugyan felér karrierje csúcsára, de közben elmegy mellette az élet. Egy olyan ember monológja, aki mindig görcsösen kifelé, a külső elvárásokra figyel, és annyira elszántan ragaszkodik ehhez szerephez, hogy elveszti a kapcsolatot saját belső világával. A főkormonyik finom iróniával átszőtt sztorija Jeff Bezos kedvenc regénye. Bezos azt mondja, hogy hogy többet tanult ebből a regényből, mint bármelyik üzleti könyvből

Frederick P. Brooks: The Mythical Man-Month

Egy több mint negyven(!) éve írodott informatikai és munkaszervezési könyv, amiben még mindig sok az érvényes igazság. Az alaptétel: a mérnökök kis csoportjai hatékonyabbak, mint a nagyobbak a komplex szoftverprojektek kezelésében. A könyv hatására vezette be Bezos azt az a gyakorlatot, hogy csak annyi ember lehet egy fejlesztői csapatban, amennyit két pizzával jól lehet lakatni.

Jim Collins: Built to Last - Successful Habits of Visionary Companies

Igen, ez már a második Jim Collins könyv a listán. A szerző ezúttal 18 régóta sikeres cég – többek között például a GE, a Walt Disney vagy a Wal-Mart – történetét vizsgálja a tőle megszokott alapossággal. A kérdés változatlan: mi játszik szerepet a tartós üzleti sikerben?

alan-greenberg.jpg

Alan C. Greenberg: Memos from the Chairman

Greenberg az amerikai pénzügyi élet meghatározó figurája, aki szellemesen epés megjegyzéseiről volt közismert. Greenberg – vagy ahogy emlegették az “Ász”- vezetői filozófiáját osztotta meg ebben a könyvben a tőle megszokott közvetlen és csípős stílusban. A kötet egyébként Warren Buffett és Tom Peters – a personal branding atyjának – könyvespolcán is megtalálható.

Peter F. Drucker: A hatékony vezető

Peter Drucker, ma már klasszikussá vált vezetői kézikönyvében részletesen taglalja az öt legfontosabb terület - a jó időbeosztás, a szervezet céljaival való azonosulás, az egyéni kibontakozás, valamint a hatékony döntés - kérdéseit. Nekem nem igazán tetszett, persze soha sem szerettem a meséljünk általánosságban, majd támasszuk alá példákkal típusú könyveket. Egyébként ez is egy könyvklubos könyv.

Eli Goldratt – Jeff Cox: A cél

Az egyik legérdekesebb könyv a listán. Látszatra regény, de igazából a világ legszórakoztatóbb menedzserkönyve. Miközben megismerkedünk  Alex Rogo, egy amerikai menedzser mindennapjaival, leckéket kapunk vállalatvezetésből is.

Nassim N. Taleb: A fekete hattyú

A könyv alapgondolata, hogy a globalizáció és az információs forradalom következtében az információk és kapcsolódási pontjaik olyan mértékben megszaporodtak, hogy az kizárja a biztos előrejelzéseket. Taleb szerint ez egy adottság, éppen ezért az egyik legfontosabb kérdés az, hogyan reagáljunk rá. Természetesen a választ mindenkinek magának kell megtalálnia, de Taleb könyve kiindulópontként szolgálhat.

Természetesen a könyvek – angolul – az Amazon kínálatában is megtalálhatóak.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: innen, innen és innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem