John őrült zoknijai

John Cronin Down-szindrómával született, ez azonban egyáltalán nem akadályozta meg abban, hogy édesapjával együtt egy igen csak sikeres vállalkozást hozzon létre. Egy különleges vállalkozás  története, ismerd meg Croninékat!

enmarka_13.png

A középiskola befejeztével John és édesapja szomorúan szembesült azzal, hogy mennyire korlátozottak az elhelyezkedési lehetőségek egy Down-szindrómával született ember számára. Némi gondolkodás után arra jutottak, pontosabban John ötlete volt, hogy családi vállalkozást alapítanak. Az ötlet bevált, hiszen a vállalkozás meglehetősen jól indult, az első hónapban 452 megrendelést teljesítettek. A siker pedig azóta is töretlen, a 2016. decemberében indult cég több mint 4 millió dolláros bevételt könyvelhetett el eddig és ma már 15 ember megélhetését biztosítják. De ne szaladjunk ennyire előre nézzük mi teszi igazán különlegessé ezt a vállalkozást és persze azt is, hogy mit tanulhatunk Croninéktól!

Boldogság zokni a neved

A vállalkozás gondolata már 2016 őszén megszületett, azonban a két lehetséges üzleti partnernek meg kellett találnia a megfelelő ötletet is hozzá. John egyik első ötlete – egyik kedvenc filmje a Chef nyomán -, hogy egy food truckot üzemeltessenek pont, mint a filmbéli apa-fia páros. Neki is láttak volna az üzleti terv kidolgozásának, amikor is egy leküzdhetetlen problémába ütköztek, nevezetesen abba, hogy egyikük sem tud főzni.

bolondos_zokni.png

De John nem adta fel, addig gyötörte magát míg a fejéből ki nem pattant az isteni szikra: “Áruljunk zoknikat!” Persze John nem akármilyen zoknikra gondolt, hanem színes és bohókás darabokra, olyanokra amit mindig is örömmel viselt és annyi boldog percet okoztak neki. Az ötlettől annyira izgatott lett, hogy rögtön le is skiccelte a logó és a honlap vázlatos tervét, édesapja pedig ráharapott az elképzelésre. Majd üzleti partnerek után néztek, közben a honlap is elkészült és az indulás napján a Facebook oldalukra feltöltöttek egy házilagosan felvett videót Johnnal a főszerepben. A legnagyobb meglepetésükre az első napot 42 megrendeléssel zárták. 

A személyesség varázsa

Ahogy az már a fentebbiekből is sejthető John nem elégszik meg a passzív alapítói szerepkörrel.  Ő a vállalkozás arca - ezzel egyébként a céges vagy személyes márka problematikáját is egy csapásra megoldották - és persze a kollekció alkításában tervezőként is részt vállal illetve kiszállítóként is dolgozik. Ez utóbbi tevékenységhez ő ragaszkodik, ugyanis még az első megrendelések beérkezésekor a fejébe a vette, hogy a kiszállításból is kivenné a részét. Nem is akárhogy. Az ő ötlete volt az is, hogy első eladott és személyesen kiszállított zoknik mellé egy kézzel írt köszönő üzenet és némi édesség is kerüljön.

orult_zoknik.png

A köszönőlevél azóta is maradt - bár az eredeti üzenet másolata kerül a csomagokba - és John már csak hetente egyszer futárkodik. Ez részben a megnövekedett forgalom, részben az elfoglaltságai miatt alakult így. Hiszen ő válogatja össze az aktuális kollekciót  is (amit a saját tervezésű zoknik mellett árulnak), valamint a hétfői meglepetés csomagokat - a Monday Madness Mystery Bag minden hétfőn rendelhető, a csomagba pedig minden alkalommal három pár zokni kerül. Mint ahogy a „havi bérletesekis John éppen aktuális kedvencét kapják kézhez, pontosabban lábra. Egyébként manapság már több mint ezerféle különböző pár, részben saját tervezésű zoknit árusítanak és olyan nevek is viselik kötöttáruikat, mint Justin Trudeau vagy Bob Dylan.

Adj vissza a közösségednek!

Az apa-fiú páros szeme előtt azonban nem csak az elérni kívánt üzleti cél lebeg. Szeretnék megmutatni a világnak, hogy a speciális szükségletekkel rendelkező emberek mire képesek, ha esélyt kapnak. Ezért az alkalmazottak kétharmada speciális szükségletű ember, emellett iskolai csoportokat fogadnak, szociális területen dolgozó szakembereknek workshopokat szerveznek, Mark és John rendszeresen beszélnek konferenciákon és különböző rendezvényeken, valamint lobbiznak a speciális szükségletekkel rendelkező emberek jogaiért is.

zokni_szemelyes_marka.jpg

Ezen túl menően az üzleti modellt is úgy alakították ki, hogy vissza adhassanak a közösségüknek. Minden eladott zokni árának 5 százalékával a Speciális Olimpiai Világjátékokat támogatják, rendszeresen piacra dobnak speciális mintával készült lábbeliket is, melyek megvásárlásával egy-egy konkrét ügyet lehet támogatni. De ezt nem jótékonykodásnak tekintik, ahogy John édesapja fogalmaz: “Üzleti sikerek nélkül pusztán csak egy kedves sztori lenne a miénk. Társadalmi felelősségvállalás nélkül pedig csak egy cég lennénk a sok közül.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem