Mondd, te mit választanál?

Építenéd az énmárkád, de nem tudod hogyan kezdj hozzá, mert egyszerre több dologgal is foglalkozol és a választás komoly fejtörést okoz? Három tipp a dilemma feloldásához!

enmarka_2_1.png

Az énmárkaépítés célja egyetlen mondatba tömörítve, hogy a karrierünk/üzletünk szempontjából fontos emberek tisztában legyenek azzal, miért éppen minket érdemes választani egy adott feladat/helyzet megoldására. Egyszerűbb a képlet, ha pusztán egyetlen dologgal foglalkozol, de bonyolodik, ha egyszerre több dologgal. Mit tehetsz ilyenkor? Nézzünk, néhány verziót a helyzet megoldásához!

Vissza a jövőbe!

A leggyakoribb megoldás, hogy azt a dimenziót mutatjuk meg a szakmai életünkből - arra alapozzuk az énmárkánkat -, amiből az adott életszakaszunkban a legtöbb bevételünk származik. Ez viszonylag egyszerű szituáció. De mi van akkor, ha nem arról szeretnél ismert lenni amiből a megélhetésed származik – például azért, mert éppen pályamódosítás előtt állsz? Ilyenkor építkezhetsz a ‘jövődre’ vagyis olyan irányba kezdj el építkezni, ami a terveid megvalósítását szolgálja. Gondolj csak Mautner Zsófi gasztro-karrierjére!

enmarka_2.png

Állítsd sorba!

Bár a jelen vagy éppen a jövő választása gyakori megoldás, de te nem szeretnél választani a tevékenységeid között. Ez az-az eset, amikor két dolgot szeretnél úgy kommunikálni, hogy ne okozzon zavart másokban. Ilyenkor lehet az a megoldás, hogy fontossági sorrendet állítasz fel a tevékenységeid között. Jó példa erre Karen Salmansohn, aki sikeres coachként, maga illusztrálja az írásait, így imádott hobbijáról sem kellett lemondania és ezzel együtt is erős énmárkát tudott építeni.

Keresd a közös pontokat!

De mi történik akkor, ha sem választani nem szeretnél a tevékenységeid között, sem fontossági sorrendet felállítani? Változtass a fókuszon és  ne a folyamat végére koncentrálj, ne a címkédet keresd, hanem azt a bizonyos  egyetlen mondatot, mely mind a két – vagy akár több – tevékenységedre is igaz lehet. Röviden: keresd a tevékenységeid közös metszetét! Lehet, hogy a módszereid egyeznek vagy a hasznosított képességeid. Mint ahogy az is előfordulhat, mint Johan Deckmann esetében, hogy az eltérő tevékenységek hátterében ugyanaz a motiváció rejlik.

enmarka_1_1.png

Végül arról se feledkezz meg - miközben a számodra megfelelő megoldáson töröd a fejed -, hogy a kiválasztott irány illeszkedjen a személyiségedhez, hiszen csak így építhesz valóban erős és hiteles énmárkát!

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: Gosia Herba

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem