Tippek első benyomáshoz

Első benyomás csak egyszer van. Ráadásul néhány pillanat alatt véleményt alkot rólunk a másik fél. De vajon mit tehetünk azért, hogy az első találkozás pozitív nyomot hagyjon a másik félben?

screen_shot_2019-01-10_at_21_46_24.png

Azt már valószínűleg mindenki kívülről fújja, hogy ilyenkor érdemes figyelni a testtartásunkra, a kézfogásunkra és nem árt az sem, ha a másik szemébe nézünk. Azonban, hiába a tökéletes testbeszéd, a szemkontaktus és a megfelelő kézfogás, ha az alábbi három szempontot figyelmen kívül hagyod.

Első a bizalom!

Az első találkozó izgalmában sokan hajlamosak az érdemeik felsorolásával kezdeni. Ha jó benyomást akarsz kelteni, akkor ezt semmiképp se tedd. Ugyanis ahhoz, hogy a másik fél elismerje a szakértelmünket, képességeinket, elengedhetetlen bizonyos fokú bizalom. Ahogy Amy Cuddy, a Harvard Business School tanára is írja: “Ha a másik fél nem bízik benned, semmire sem mész, sőt gyanakodni fog, hogy manipulálni szeretnéd.” Cuddy szavait pedig nem árt megfontolni, hiszen kutatócsoportjával már több mint egy évtizede tanulmányozza az első benyomások hatását. Úgy találták, hogy az első benyomások alapján hozott ítéleteinkben két szempont játszik döntő szerepet: a bizalom – bízhatok ebben az emberben? - és a hozzáértés.Ráadásul ebben a sorrendben.

Hagyd az önfényezést másra!

Vannak persze akik Cuddy tanácsát kissé félreértelmezik és néhány perc után úgy alakítják a beszélgetést, hogy legyen alkalmuk a saját nagyszerűségük ecsetelésére. Ez enyhén szólva sem a leghatékonyabb stratégia, ha szeretnénk magunkat megkedveltetni a másik féllel. Az önfényezéssel éppen az ellenkező hatást válthatjuk ki a másikból, nagyszerűségünk elismerése helyett inkább az jár majd a fejében: "Ha annyira nagyszerű lenne, akkor nem kellene dicsekednie a nagyságával." Ezért a pozitív jelzők felsorolása helyett, inkább a tudásod megosztását helyezd előtérbe. 

Kérdezz!

Aki kíváncsi, hamar megöregszik. Gondolom gyerekként te is gyakran hallottad ezt a badarságot. Aminek hatására valószínűleg benned is rögzült: kiváncsinak lenni, kérdéseket feltenni rossz dolog. Pedig a valóságban ennek épp az ellenkezője igaz. Egy jó kérdésen sok múlhat. Például az is, hogy milyen benyomást alakít ki rólad a másik fél az első találkozás során. A Harvard University pszichológus csapata egy szellemes kísérletsorozatban bizonyította, hogy jobb benyomást keltenek – kedvelhetőbbek - azok az emberek, akik érdeklődést mutatnak az-az kérdéseket tesznek fel.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem