7 hiba, amire nincs mentség

Hibázni tudni kell, de mégis jobb mások baklövéseiből okulni. Ezért összegyűjtöttem az énmárkaépítés leggyakoribb hibáit, amelyeket mindenképp érdemes elkerülnöd. 

szemelyes_marka_3.png

Ismertséget szerezni manapság nem egy bonyolult ügy. Bárki indíthat blogot, használhatja a közösségi oldalakat és a hirdetésvásárláshoz sem kell túl sok pénz. Azonban ha ennél többre vágysz, nemcsak ismertségre, hanem elismertségre is - vagyis erős és hiteles énmárkát építenél -, akkor az alaphibákat mindenképp elkerülöd.

1. Minden rólad szól…

„A márka egy történet…első a történet, második a márka” - mondja Tom Peters a personal branding atyja. És milyen igaza van. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen a szereposztás. A márkád történetében – bármennyire is meglepő – nem rád jut a főszerep. A te szereped az, hogy támogasd a főhőst, utat mutass számára vagyis segítsd az ügyfeleidet a problémájuk megoldásában vagy éppen az adódó akadályok leküzdésében.

enmarkaepites_1.png

2. MIndegy, csak beszéljenek rólam…

Mindegy, mit, csak beszéljenek rólam! - Gábor Zsazsának, minden celebek ősanyjának bejött ez a mentalitás. De számára a botrányhős kétes szerepe tökéletesen elfogadható volt. Ha neked más a célod és inkább erős énmárkát építenél, akkor ne kövesd ezt a mentalitást.  A botrányokat el lehet kerülni, például azzal is, hogy egy olyan (akár informális) tanácsadó testületet szervezel magad köré, akik őszintén elmondják a véleményüket. Ezzel számos kellemetlenségtől megóvhatod magad. Ráadásul valóban erős énmárkát építhetsz, hiszen lesznek akik emlékeztetnek a céljaidra és önmagadra.

3. Mindenki szeressen…

Valahol a népszerűség igazi titka, ha az ember nem igazodik mindig a népszerűség követelményeihez." – vallotta Göncz Árpád. És milyen igaza volt. Mindenkinek tetszeni, mindenkinek megfelelni nem lehet és nem is kell. Kiváltképp akkor, ha a személyes márkád építed. Hiszen ez esetben a szakmai tudásod, a személyes értékeid bemutatásán van a hangsúly. Ezeket kell kommunikálnod a csak rád jellemző stílusban, azoknak az embereknek, akik támogathatják a szakmai céljaid elérését.

personal_branding_1.png

4. CTRL+C, CTRL+V…

Egy erős márka hiteles, azonnal felismerhető, azonosítható. Nincs ez másképp az énmárkák esetében sem. Fontos, hogy karakteresen megkülönböztesd magad, hogy ne másokra akarj hasonlítani. A példaképek, ikonok fontosak és a trendek ismerete sem ördögtől való, de soha ne másolj egy az egyben. Hiszen az énmárkaépítés legalapvetőbb kérdése az, hogy hogyan különbözteted meg magad?

5. Mekk Elek a példaképed…

Közhely, de igaz: a mennyiség a minőség rovására mehet. Nem kell minden adódó lehetőséget kihasználni. Ha mindent elvállalsz, mindenre igent mondasz – legyen az szereplés, feladat vagy bármilyen felkérés -, akkor szétforgácsolódnak az energiáid és a rólad kialakuló kép sem lesz egységes. Emellett az se felejtsük el, hogy a professzionális szakember egyik ismérve az, hogy nem vállalkozik olyan feladatra, amihez nem ért.

enmarka_3.png

6. Fő a csomagolás...

A megjelenés, az öltözéked, a logód, a honlapod, a névjegykártyád az énmárkaépítés eszközei. Ha erős énmárkát szeretnél akkor még véletlenül se ezekkel foglalkozz indulásként. Gondolj csak bele, Bálint Gazda is elég jól megvan logó és tökéletesre sztájlingolt outfit nélkül pedig közel sem nevezhető zöldfülű kezdőnek. A sorrend fontos: a csomagolás csak az alapozás után jöhet és nem fordítva.

7. Szokás szerint...

Vannak bizonyos vizuális sémák, melyek annyira beégtek, hogy átkozottul nehéz tőlük megszabadulni. Ilyen bizonyos színek, formák vagy elterjedt beállítások  használata - például a bögrét/szívet/tobozt/csokit/stb. nyújtó kéz vagy éppen a pasztell színben pompázó beauty blogok. A lényeg, hagyd a szokásosat másra, merj elszakadni a megszokottól. Találd meg inkább a saját stílusod, merj különbözni a versenytársaidtól!

 

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem