A stílusos öregedés krónikása

Van, hogy a sikerhez az is elég, ha valamit másképp akarsz megmutatni, mint ahogy azt Ari Seth Cohen esete is bizonyítja.

advanced_style_enmarka.jpg

2008 kora őszén, Ari Seth Cohen még csak néhány hete érkezett New Yorkba az új kezdet reményében. Ugyanis nem sokkal előtte vesztette el imádott nagymamáját, aki mindig is arra biztatta, próbáljon szerencsét a világ egyik leginspiratívabb városában. Így, hát a nagyi tanácsát követve a Nyugati partról, a Keletire költözött. A nagymama útmutatásai nélkül Cohen igen nehezen találta a helyét, fogalma sem volt arról, hogy mit is kellene csinálnia.

Nappal eladóként dolgozott, a szabad idejében pedig céltalanul bolyongott New York utcáin. A séták közben pedig megfigyelte a járókelőket. Hamar fefigyelt arra is, hogy milyen sok jól öltözött, idősebb ember sétálgat a város utcáin. Egy idő után pedig már nemcsak nézegette, hanem egy kölcsön fényképezőgéppel rögzítette is a látottakat, a stílusikon nagymama emléke előtt tisztelegve. Majd egy hirtelen ötlettől vezérelve blogot indított, ahol ezeket a képeket megosztotta.

screen_shot_2018-12-18_at_17_04_06.png

Az Advanced Style névre keresztelt blogra szinte azonnal felfigyelt a nagyközönség éppúgy, mint a divatszakma. Az ok nem a képek minőségében keresendő - hiszen ekkor még Cohen nem igazán tudott fotózni - hanem a személyesség, a látásmód és a különbőzőség ellenállhatatlan kombinációjában. “Másképp akartam megmutatni az idősődő embereket. Nem tudtam, hogy ez akár egy karrier lehetőség is lehet számomra. Egy másik képet akartam róluk mutatni, ha a Google-ban keresgélsz igen kevés pozitív, inspiráló képet találsz az idősődő emberekről.”- vall a kezdetekről Cohen.

A nagymama emlékétől inspirált hobbi-projekt olyannyira sikeressé vált, hogy Cohen igen hamar válaszút előtt állt. Ugyanis a londoni Selfridges felkérte egy fotózásra és ez már igen nehezen volt összeegyeztethető az állásával. Cohen pedig némi hezitálás után döntött. Ott hagyta biztos bolti állását, ahogy az idő is bizonyította ez helyes döntés volt. Mindeközben Cohen persze fotózni is megtanult, olyannyira, hogy az elmúlt években - többek között - az ausztrália Vogue-nak illetve a Grey Magazine-nak és olyan nagy márkák kampányaiban is részt vett, mint például a Karen Walker, a Coach vagy H&M.

screen_shot_2018-12-18_at_17_10_26.png

Cohen a fotós munkák között sem lustálkodott, hiszen három könyve is megjelent. Az első az Advanced Style, 2012-ben, ebből több mint százötvenezer példány talált gazdára. Majd ezt követte az Advanced Style: Older and Wiser, 2016-ban, nem régiben pedig az Advanced Love, ami 'haladó stílusú' párokat mutat be. A könyvek között pedig Cohen egy olyan dokumentumfilm elkészítésében is részt vett, amely a blog néhány hősnőjének életét mutatja be, illetve egy tematikus színezőt(!) is megjelentetett.  

Cohen pedig tovább meséli főhősei történetét immár nemcsak a blogján, hanem az Instagramon illetve a Youtube-on is. Követői száma pedig folyamatosan nő. De a legfontosabb mégis az, hogy közben nem veszíti szem elől eredeti küldetését sem:   “Most tíz évvel később is hihetetlen megtiszteltetés és kiváltság, hogy fényképezhetek, megismerhetem és megoszthatom azoknak az idősődő férfiaknak és nőknek a történetét, akik nemcsak a legkülönbözöbb módon hatottak az életemre, hanem támogattak egy olyan mozgalom létrehozásában is, amely segít az öregedésről alkotott nézeteink megváltoztatásában.”

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem