Logók memóriából

Az óriásvállalatok logói annyira elterjedtek, hogy nincs szükségünk fotografikus memóriára ahhoz, hogy felismerjük ezeket. De vajon mennyire pontosan emlékezünk ezekre?

enmarka.png

A Signs.com nem régiben, Alan Castel pszichológia professzor vizsgálataitól ihletve, egy szellemes kísérlet keretében több mint 150 embert kért arra, hogy közismert logókat rajzoljanak le a lehető legpontosabban. Az egyetlen kitétel az volt, hogy pusztán a memóriájukra támaszkodhattak. Egyszerű feladatnak tűnik, a résztvevők többsége is ezt gondolta, hiszen olyan cégek logóit kellett lerajzolniuk, melyekkel nap, mint nap találkoznak. Azonban a valóságban ez egyáltalán nem ilyen egyszerű. Míg a színeket a legtöbben eltalálták, pusztán 16 százalékuknak sikerült megközelítőleg pontosan lerajzolnia az adott cég logóját. De hogyan lehetséges az, hogy ilyen kevesen voltak képesek voltak erre?

Az egyik magyarázat az, ahogy Sherlock Holmes mondaná, hogy "látjuk, de nem figyeljük meg" a dolgokat. Képesek vagyunk felismerni színeket és formákat, illetve adott esetben egy-egy céghez, szolgáltatáshoz kapcsolni. Azonban a részletekre már nem emlékszünk pontosan. A Sign.com eredményei szerint ez akkor is így van, ha valaki az átlagosnál többet foglalkozik a márkákkal. Most talán azt hiszed, hogy te jobban teljesítettél volna. Ha igen, akkor íme egy nagyon egyszerű kérdés: Milyen színű a második o a Google logójában?

A kísérlet tanulsága pedig az, hogy ha saját logó tervezésén töröd a fejed, akkor a színekre illetve a formára érdemes helyezni a hangsúlyt és nem feltétlenül kell elveszni a részletekben. De nem is szaporítom tovább a szót, inkább jöjjenek a rajzok és a részletes eredmények!

 

screen_shot_2018-11-05_at_18_44_23.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_27_24.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_52_58.png

Adidas

screen_shot_2018-11-05_at_18_45_05.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_27_54.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_52_33.png

Starbucks

screen_shot_2018-11-05_at_18_46_31.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_29_50.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_50_09.png

Walmart

screen_shot_2018-11-05_at_18_46_51.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_30_13.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_49_42.png

Target

screen_shot_2018-11-05_at_18_47_09.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_30_36.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_49_10.png

Ikea

screen_shot_2018-11-05_at_18_48_04.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_31_00.png

7-11

screen_shot_2018-11-05_at_18_46_08.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_29_05.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_51_04.png

Foot Locker 1988 óta használja ugyanazt a logót.

screen_shot_2018-11-05_at_18_29_30.pngscreen_shot_2018-11-05_at_18_50_33.png

Burger King

screen_shot_2018-11-05_at_18_45_34.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_28_19.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_52_08.png

Domino's Pizza

screen_shot_2018-11-05_at_18_45_50.png

screen_shot_2018-11-05_at_18_28_43.png

screen_shot_2018-11-05_at_19_14_59.png

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal branding közösségéhez, klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem