5 előadás a jobb szokásokért

„Mert így szoktam!” – ez az egyik legveszélyesebb mondat, amikor változni vagy fejlődni szeretnél. Gyakran rossz szokások, magyarázhatatlan beidegződések indoklásaként hangzik el. A rossz szokásainkat felismerni viszonylag egyszerű, de elhagyni őket vagy átformálni gyakran problematikus. Vajon miért?

enmarka_3.png

Néhány szokásunk teljesen automatikus, gondolj csak bele, minden reggel szinte ugyanazokkal a mozdulatokkal, ugyanolyan sorrendben mossuk a fogunkat, vagy vesszük fel a cipőnket. Míg vannak olyan tevékenységek, melyeket csak erőfeszítések árán tudunk beépíteni a mindennapjainkba. De vajon miért könnyebb bizonyos tevékenységeket szokássá tenni? És miért olyan nehéz a rossz szokásainkról leszokni? Most közelebb kerülhetünk a kérdések megválaszolásához a következő öt előadás segítségével, amelyek néhány friss kutatásba adnak bepillantást. Mindeközben pedig ötletekkel, módszerekkel és némi motivációval is szolgálnak szokásaink formálásához.

1. Dean Ornish: Génjeink nem a végzetünk

Azt gondolod, hogy génjeink meghatározzák az életünket? A legfrissebb kutatások szerint a választásaink, a választott életmódunk is legalább ilyen jelentős faktor. Ahogy Dean Ornish mondja, rövid és pörgös előadása végén: “Génjeink nem a végzetünk, a génjeink csak a hajlamainkat kódolják, de ha még nagyobbat változtatunk, mint amekkorát amúgy változtatnánk, valóban megváltoztathatjuk azt, ahogy a génjeink kifejezésre jutnak.”

2. Emily Balcetis: Miért találják egyesek a mozgást nehezebbnek, mint mások?

Miért van az, hogy valaki a poharat félig tele, mások szó szerint félig üresnek látják? Miért van az, hogy egy ember, a gondolatai, és érzései alapján oda jut, hogy teljesen másképpen látja a világot? Lényeges ez egyáltalán? Hogy megválaszolja ezeket a kérdéseket, Emily Balcetis és csapata a sportolási szokásainkat vette szemügyre. Mire jutottak? Előadásából kiderül.

3. Judson Brewer: Egy egyszerű mód, rossz szokásaink elhagyásához

Miért esszük túl magunkat, miért dohányzunk, miért sóvárgunk valami után, amiről tudjuk, hogy nem tesz jót nekünk? Vajon képesek vagyunk véglegesen megszabadulni rossz szokásainktól? Judson Brewer válasza egyértelmű igen. Ebben a rövid előadásában bemutatja, hogy mi töténik az agyunkban a rossz szokások kialakulásakor és persze azt is, hogyan, milyen mechanizmusok révén szabadulhatunk meg tőlük.

4. Matt Cutts: Próbálj ki valami újat, 30 napig!

Előfordult már, hogy valamit meg kellett volna csinálnod, változtatnod kellett volna, akartad is, aztán valahogy mindig holnapi kezdés lett belőle? A "majd holnap" szindróma leküzdésére tesz javaslatot Matt Cutts, rövid, de kedélyes előadásában. A recept: gondolkozz egy kicsit másképp a célok kitűzéséről és eléréséről. Csak próbáld meg, 30 napig.

5. Shlomo Benartzi: Tegyünk félre holnapra, holnap!

Hogyan érthetjük meg a hibákat, amelyeket mások – és esetleg mi is elkövetünk? Hogyan tudjuk átalakítani a viselkedési kihívásokat viselkedési megoldásokká? Miért tervezzük jól (vagy éppen rosszul) a pénzügyi jővőnket? Milyen mozgatórugók állnak a háttérben? Hogyan függ ez össze az idővel vagy az azonnali elégedettséggel? Shlomo Benartzi a nyugdíj megtakarítások példáján keresztül válaszolja meg ezeket a kérdéseket. A válaszai, azonban nem csak a pénzügyeink mentén kamatoztathatóak.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Kép: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem