Networking praktikák

Az ősszel együtt a konferenciaszezon is megérkezett. Éppen ezért időszerű néhány tipp, hogy hatékonyabban építhess kapcsolatokat az előadások szüneteiben is.

enmarka.png

“Utálom, ha el kell adnom magam” Ez az a mondat, amit legtöbbször hallok, ha kapcsolatépítésről van szó. Pedig eladásról szó sincs, főképp akkor, ha jól működő kapcsolati hálót szeretnél magad köré szőni. Ehhez pedig az kell, hogy ne eladni akarj, hanem sokkal inkább adni. Adni valami olyat amire valóban szüksége van a másiknak – például tényleges figyelmet vagy éppen tanácsot. Ha így teszel, akkor a másiknak is érdemes lesz időről, időre kapcsolatba lépnie veled. Ennek szellemében most néhány praktikus tanács, hogy a megvalósítás is zökkenőmentes legyen.  

enmarka_epites.png

Készülj fel!

Odalépsz, kezet fogsz, névjegyet cserélsz, mosolyogsz… Ennyi az az egész. De ha szeretnéd, hogy emlékezzenek is rád, akkor szükséged lesz néhány jó mondatra, amivel bemutatod magad. Ilyenkor ne félj személyes lenni, ossz meg néhány tényt magadról és/vagy az üzletedről, ami emlékezetessé tesz. Ez a néhány mondat legyen frappáns, izgalmas vagy éppen meghökkentő és persze, ami a legfontosabb: legyen igaz.

personal_brand.png

Lehet egy kérdéssel több?

A legtöbb ember valamiben sikeres és szívesen meséli el, hogyan jutott el oda, ahol most tart. Ezek a történetek nem lépésről-lépésre követendő receptek, de általuk jobban megismerheted a másik gondolkodásmódját, módszereit és üzleti értékeit. Éppen ezért kérdezz bátran!

personal_branding.png

Kis lépések

Akármilyen kicsi is egy szívesség, pozitív nyomot hagy maga után. Beszélgetés közben eszedbe jut egy cikk, ami érdekes lehet a másik félnek? Ígérd meg, hogy elküldöd. Úgy alakul, hogy tudnál ajánlani egy jó szakembert aki megoldaná a másik problémáját? Ígérd meg, hogy összekötöd őket! Előkerül egy név? Ígérd meg, hogy bemutatod az érdeklődőket egymásnak! De ne csak ígérd, hanem tartsd is be az ígéreted, ez remek kezdés lehet egy kapcsolatban.

szemelyes_marka.png

Jegyzetelj!

Ha el kezded építeni a kapcsolataidat, sok emberrel fogsz találkozni. Ha még jól is csinálod, akkor emlékezni is fognak rád. Azonban az sem árt, ha egy következő találkozáskor te is emlékszel rájuk. Akármilyen remek is a memóriád, véges a befogadó képessége. Ezért érdemes a névjegyeket és a benyomásaidat lejegyezni minden networking esemény után.

szemelyes_markaepites.png

Maradj képben!

Egy-egy esemény után válaszd ki azt a 2-3 embert, akikkel szeretnéd fenntartani vagy éppen szorosabbra fűzni a kapcsolatot. Tudatosan keresd a lehetőségeket, amikor újra kapcsolatba léphetsz velük. Ilyen apropó lehet egy hasznos cikk, egy meghívás valamilyen eseményre vagy valami apró, de valós kedvesség, aminek a másik fél örül.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal branding közösségéhez, klikk ide!

Képek: Gosia Herba

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem