Többéjszakás kaland

Válassz olyan munkát, amit szeretsz csinálni és egy napot sem kell dolgoznod – Konficiusz bölcselete sokak számára megnyerő, de csak keveseknek sikerül megvalósítaniuk. David Ma ez utóbbi csoportba tartozik. Nézzük hogyan csinálta!

david_ma.png

„Olyan dolgokat csinálj, amiért azt szeretnéd, hogy egy nap majd fizessenek.– mondogatta gyakran a mentora David Ma-nak. Ez idő tájt Ma kreatívügynökségi alkalmazottként kereste a kenyerét, szabadidejében pedig hobbi szakácsként tevékenykedett. A tanácsot pedig megfogadta így ma már az ügynökségi létet a hobbijára cserélte: étel-stylistként és rendezőként dolgozik.

A pályamódosítás, azonban Ma esetében nem jelentett éles szakítást, hiszen az ügynökségi tapasztalataira is bőven épít. Saját bevallása szerint is, a kreatív ügynökségeknél eltöltött évei meghatározóak. Ezen évek alatt tanulta meg a koncepciókban való gondolkodást és talán ami még ennél is fontosabb: hiába van egy zseniális ötleted, ha a megvalósítás hibádzik. Az esetében ez nem csak aféle jól hangzó hadoválás, videói valóban koncepciózusak. 

 

A váltás azonban nem egyik napról a másikra történt. A közös étkezések mindig is fontosak voltak Ma és családja számára. Még akkor is, amikor Ma édesanyja betegsége miatt nem tudott főzni: az asztalra rendelt étel került, de a család mindig együtt ült a vacsora asztalnál.  De egy nap, nagyjából öt évvel ezelőtt David ráeszmélt – ekkor már külön élt családjától -, hogy a készételek fogyasztása költséges mulatság.

Beiratkozott egy főzőtanfolyamra és ahogy ügyesedett a konyhakés forgatásában, a gasztronómia világa is egyre inkább magával ragadta. Élményeit és tapasztalatait pedig Instagram profilján is megosztotta. Persze az első posztjai egyáltalán nem voltak professzionálisak, nem is ez volt a cél. Ahogy aztán az ételekkel való foglalatoskodás egyre komolyabbá vált és a követők száma is növekedésnek indult, Ma is változtatott. Egyébként, pillanatnyilag több mint 30 ezer követője van.

Az igazi áttörést ezzel együtt sem az Instagram hozta meg számára, hanem kisfilmjei. Elöszőr azzal a sorozattal hívta fel magára a figyelmet, melyben képzeletbeli karaktereket párosított ételekkel, ilyen például a Hamupipőke tökös pitéje vagy Hulk krumplipüréje vagy éppen Iron Man steakje. Az igazi nagy dobása pedig az a videósorozata volt, amit híres rendezők zsánerében készített el - többek között Wes Anderson, Quentin Tarantino vagy éppen az akciófilmek királya Michael Bay stíljében. A videókat több mint 10 millióan nézték meg és maga Michael Bay is kommentálta, emelett több portál, mint például a Fast Company is beszámolt róla. 

És, hogy mi sikerének titka? Biztos, hogy szerepe van a koncepciónak, a professzionális megvalósításnak és az egyedi látásmódnak. Mint ahogy annak is, hogy nem egyetlen éjszaka alatt akarta megvalósítani a terveit.

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Personal branding közösségéhez, klikk ide!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem