Tévhitek, amiket jobb elfelejteni

A tények makacs dolgok, de a tévhitek még inkább. Nézzük, milyen tévhitek a legelterjedtebbek az énmárkázás esetében!

enmarka_3.png

Az énmárkázás nem öncélú nyomulás

Sokan összekeverik az énmárkaépítést az önreklámmal és fáradhatatlanul magukat, saját nagyszerűségüket hirdetik. Fontos, hogy megmutasd az egyediséged, hogy ne bújj el egy avatar vagy egy logó mögé, de ez nem jelenti azt, hogy mindennek kizárólag rólad kellene szólnia. Hiszen a személyes márkaépítés célja, hogy a karriered, üzleti céljaid szempontjából fontos emberek megismerjék a képességeidet, illetve szakmai életedben is meghatározó személyes tulajdonságaidat. Pont azok az emberek és pont azokat a tulajdonságaidat, melyek szakmai céljaid megvalósításához szükségesek.

Nem kell kitalálni

Sokan hangoztatják, hogy a személyes márkát “ki kell találni”, pedig sokkal inkább “megtalálni” kell. Akkor lesz erős énmárkád, ha hiteles az-az valóban téged reprezentál. Ha igazán erős énmárkát szeretnél építeni, akkor belülről-kifelé haladsz és az első lépéseknél nem a külső jegyekre koncentrálsz. Először inkább magadat, pontosabban a már meglévő szakmai és személyes (belső) tulajdonságaidat veszed szemügyre. Sokkal biztosabb alap a már meglévő adottságaidra és képességeidre alapozni, mint a könnyen lecserélhető, lemásolható külsőségekre.  

szemelyes_markaepites_2.png

Nem csak extravertáltaknak

Makacsul tartja magát az elképzelés, hogy a személyes márkaépítés az extravertált beállítottságúak terepe. A valóság azonban az, hogy az introvertáltság nem akadály. A tévhit talán abból ered, hogy sokan az introvertált személyiséget a félénkséggel, a szégyenlősséggel azonosítják. Pedig pusztán arról van szó, hogy az introvertáltaknak nincs ellenükre az egyedüllét, a problémákra nem feltétlenül azonnal reagálnak és szeretik megtervezni, átgondolni a lépéseiket mielőtt cselekednek. Ezek a tulajdonságok pedig jól hasznosíthatóak a tudatos énmárkázásban is. 

Nem csak online

Az online felüleletek  nagyszerűek az énmárkád építéséhez, de számos más eszköz is a rendelkezésedre áll. A netes felületek és közösségi oldalak lehetővé teszik, hogy könnyen és gyorsan kapcsolatba kerülj bárkivel. Egyidejűleg jóval több embert elérhetsz, mint személyesen. A mennyiség mellett, azonban nem árt a minőségre is figyelni. A valóban minőségi kapcsolatokhoz pedig elengedhetetlen a személyes találkozó. Azt pedig nem is kell hosszasan magyaráznom, hogy a minőségi kapcsolatok mennyire fontosak.

enmarkaepites_2.png

A munkám majd magáért beszél

Sokan azt gondolják, nincs szükségük az énmárkájuk építésére. Elég, ha kiválóan végzik a munkájukat, a feladataikat. Majd egy ponton szembesülnek a valósággal: hiába a jól elvégzett munka, a szakmai tapasztalat, az elismerésre méltó teljesítmény, ha senki sem tud róla. Frusztrációjukat pedig azzal orvosolják, hogy kampányszerűen, kapkodva és minden megfontoltság nélkül használják az énmárkaépítés eszköztárát. Majd csalódottan sóhajtoznak, hogy ez az egész semmire sem jó. Nem nehéz belátni, hogy ezeket a helyzeteket jobb elkerülni. Az már csak a ráadás, hogy a személyes márkád építése az egyik legjobb ellenszer az igen bosszantó, középszerű nyomulókkal szemben.

Ha  tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: innen

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem