Tiltott szavak jegyzéke

Van néhány jelző és kifejezés, melyeket jobb kihúzni a szótáradból, ha éppen magadról beszélsz, írsz vagy éppen bemutatkozol. 

enmarka_2.png

A jó bornak nem kell cégér.” – hangoztatják sokan. Majd ebbe a kijelentésbe kapaszkodva soha nem gondolják végig miért érdemes velük dolgozni, egy adott feladatra őket választani. Ennek eredményeképp kerülnek semmitmondó klisék, közhelyes mondatok az önéletrajzokba, motivációs levelekbe és a Linkedin profilokra.

Eredményekre és teljesítményre valóban szükség van, de arra a bizonyos 'cégérre' is. Alapvető, hogy képes legyél hitelesen bemutatni magad - akár szóban, akár írásban - ha a helyzet úgy kívánja. Jól bemutatkozni persze nem könnyű feladat, de már az is a minőség emelkedését eredményezi, ha az alábbi lehetőségeket kihúzod a szótáradból.

szemelyes_marka_2.png

Eredmény-orientált. Ennél általánosabb állítás talán nem is létezik. Ehelyett inkább mesélj el egy helyzetet, ami megmutatja hogyan értél el egy kitűzött célt vagy legalább megismerteti a hallgatósággal az egyéni nézőpontodat.

Leg... Leg... Leg... Bár ezzel a címmel 17 évig nagy sikerrel futott a tévében az ország első bulvár-típusú műsora, ezzel együtt is azt javaslom, hogy hagyd el az így kezdődő jelzőket. A legnépszerűbb, legismertebb, legjobb és társaik azok a jelzők, amit inkább mondjanak rád mások.

Guru, vezető, szakértő. Hagyjad, hogy mások hívjanak szakértőnek, vezetőnek vagy éppen gurunak. Örömmel meg fogják tenni ezt, ha sikeresen megoldodod a problémájukat.

szemelyes_markaepites_1.png

Kreatív, innovatív és ennek szinonimái. Ezek a kifejezések lépten-nyomon szembejönnek. Ez a gyakoriság pedig kiüresítette őket. Éppen ezért igen nehéz valódi tartalommal megtölteni őket. Ha valóban kreatív vagy éppen innovatív vagy, mondd el, mit hoztál létre, milyen megoldást alkalmaztál, ez alapján majd eldönti a másik, hogy kreatívnak tart vagy nem.

Országosan/nemzetközileg ismert vagy elismert.  Ha tényleg így van, akkor ezt nem is kellene mondanod. Ne arról beszélj, hogy mit gondolnak rólad mások, inkább arról, hogy miért érdemes veled üzleti, szakmai kapcsolatba kerülni.

bemutatkozas.png

A mindenség felsorolása. “Alapító/designer/marketinges/közzöségi média szakértő/influencer/tartalommarketing tanácsadó” A címkék halmozása téves irány, minél több dolgot sorolsz fel magadról, annál kevésbé látszanak a valódi készségeid. Ennél jobb megoldás, ha azt mondod el, hogyan egészítik ki egymást ezek a készségeid, miért éppen te vagy a megfelelő választás. Persze, minimál programként az is megteszi, ha csak egyet választasz.

Ezek persze csak a leggyakrabban előforduló frázisok, a listát még sokáig folytathatnám. De nem is a tételek száma a fontos, hanem az, hogy aki ezeket  a kifejezéseket használja, nem érti a legfontosabbat: szuper, ha jó tulajdonságokat társítanak hozzánk, de pont az a lényeg, hogy mások mondják rólunk. Ha pedig mi állítjuk magunkról, mások már biztos nem fogják.

Ha  tetszett a poszt, csatlakozz a Personal Branding közösségéhez. Klikk ide!

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem