7 tipp a tavaszi rendrakáshoz

Az énmárkaépítés kicsit olyan, mint egy kert. Mindig akad egy kis tennivaló és persze néhány olyan feladat is, melyet rutinszerűen el kell végezn időről-időre. Nézzük, mik ezek!

enmarka_1.png

Sokan azt gondolják, hogy ha kész van a honlapjuk, megírták a bemutatkozó szövegüket, akkor egyszer és mindenkorra le is tudták a feladatot. A valóság ezzel szemben az, hogy időről-időre ezekre is érdemes vetni egy pillantást. Vajon tükrözi-e a valóságot? Azt a képet mutatja, ami ténylegesen megfelel a jelenlegi állapotnak?  Kívülről is az látszik, amit mi belülről gondolunk?

Ezért rendszeresen - nagyjából negyedévente - érdemes átgondolni, hogyan állunk a kitűzött célokkal, mi történt az elmúlt időszakban és ez alapján  mi az amire a következő időszakban jobban oda kellene figyelnünk. Majd ehhez igazítani az énmárka stratégiánkat. De nem is szaporítom tovább a szót, ahogy Bálint gazda is mondaná: nézzük melyek a legalapvetőbb tennivalók a kis kertben a következő időszakban.

enmarka_1_1.png

1. Keress rá a nevedre! A találatok alapján milyen kép rajzolódik ki rólad? Megmutatja azokat a tulajdonságaidat, amik megkülönböztetnek? Mi az, ami hiányzik? 

2. Frissítsd az önéletrajzod! Egészítsd ki az önéletrajzod az elmúlt hónapok eredményeivel. Gondold végig, hogy az elmúlt pár hónapban milyen eredményeket értél, miért érdemelnél bónuszt? A hibákat sem árt felidézni. Persze, nem azért, hogy feleslegesen rágódj rajta, hanem azért, hogy legyen stratégiád az elkerülésükre.

3. Elő a naptárral! Ha már a múltat áttekintetted, akkor ideje egy kicsit előre is nézni. Számba venni, hogy a következő néhány hónapban mit szeretnél elérni és ehhez mit kell tenned. A megvalósítás érdekében pedig határidőhöz kötni a feladataidat.

4. Csekkold a Linkedin profilod és a honlapod! Tükrözi a jelenlegi állapotokat? Bemutatja a tulajdonságaid csak rád jellemző egyéni mixét (képességek, szaktudás, személyiség)? Egyszerűbben fogalmazva, választ ad arra miért érdemes veled dolgozni, téged választani? (További szempontokat itt találsz.)

enmarka_2.png

5. Nézd át a Facebook oldaladat! A Facebook algoritmusának változását nem mindig könnyű követni, de bosszankodás helyett inkább nézzük a jó oldalát: te is befolyásolhatod, hogy mit látsz a hírfolyamodban. Beállíthatod, hogy azon ismerősök és oldalak posztjait lásd elsősorban, akikre tényleg kíváncsi vagy (ehhez itt találsz segítséget).

6. Kapcsolódj! Elő a telefonjegyzékkel, az ismerősökkel a közösségi felületeken. Pörgesd át a névjegyzékeket, ki az akikkel már régen nem beszéltél, de jó lenne ha élő maradna a kapcsolat. Írj nekik vagy hívd fel őket és találkozz velük!

7. Képezz! Nem véletlenül alakult ki a magazinoknál az a szokás, hogy az évszakok hangulata visszaköszön a képeken. Éppen ezért, érdemes a kucsmás, nagykabátos profilképeket lecserélni valami frissebbre. 

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem