Énmárkázás introvertáltként

Az egyik legnagyobb tévedés, hogy az énmárkaépítés csak a hangos, társasági emberek terepe. A csendesebb introvertáltak is sikeresen építhetnek erős márkát maguknak. Néhány praktikus tanács, ha introvertáltként építenéd a személyes márkád.

enmarka.jpg

Fordítsd a javadra!

Ne az introvertált vonások hátrányaival foglalkozz, inkább az előnyeit aknázd ki. Például az énmárkád építésekor remekül használható az a szemlélődő és elemző üzemmód, ami az introvertáltak alapállapota. A történések alapos megfigyelése és aprólékos elemzése igen értékes, amikor az énmárkádról gondolkozol. Hiszen a tudatos énmárkaépítés első lépése a stratégiaalkotás – mit, miért, hogyan, kinek és hol szeretnél megmutatni magadból.

Magad helyett a tudásod mutasd!

A szelfik özöne, az öncélú magamutogatás sokakat elriaszt az énmárkaépítéstől. Pedig ez egyáltalán nem kötelező tartozék, sőt! Folyamatos önfotózás nélkül is lehet személyes márkát építeni. A személyes és szakmai tulajdonságaidat megmutathatod a munkáidon, projektjeiden keresztül vagy éppen a tudásod, gondolataid megosztásával. Jó példa erre az ausztráliai CJ Hendry, aki nemcsak az elkészült képeit, hanem a rajzolás folyamatát is bemutatta az Instagram profilján vagy éppen Stefan Sagmeister, aki design klinikát nyitott. 

Alakítsd ki a saját eszköztárad!

Mindig vannak „kötelezően ajánlott” eszközök, manapság ilyen a videó, a Facebook élőadás vagy éppen a hírlevelezés. Ezek valóban sokat segíthetnek, de csak akkor, ha nem kényszerből teszed. Ha úgy érzed ezek a megoldások nagyon távol állnak tőled, akkor ne használd őket (és ez vonatkozik minden az aktuálisan „kötelezően használandó” dologra). Kísérletezz, keress, próbálkozz addig, amíg meg nem találod a hozzád és a céljaidhoz legjobban passzoló eszközöket, módszereket. Szerencsére ma már végtelen számú megoldás közül választhatsz, itt például több mint ötvenet találszA lényeg, hogy a természetes erősségeidre építs, ehhez igazodva alakítsd az eszköztáradat.

Mondj nemet!

Ez igaz az online jelenlétre, a nyilvános szereplésekre vagy éppen a kapcsolatépítő eseményekre. Nem kell minden adódó lehetőséget kihasználni, nem kell mindig elérhetőnek lenned. Válogasd ki a céljaidnak legfontosabbakat: elég, ha csak egy online felületen vagy jelen illetve, ha számban kevesebb, de minőségibb kapcsolatot alakítasz ki. Így biztos nem fogsz lemerülni. A nemet mondás gyakorlása mellett szól az is, hogy egy erős énmárka elengedhetetlen feltétele a minőségi munkavégzés. Ha mindent elvállalsz, mindenre igent mondasz, akkor szétforgácsolódnak az energiáid. Nagyon nem mindegy, hogy minden adódó lehetőséget és feladatot elvégzel vagy a valóban fontos dolgokat valósítod meg a lehető legjobb minőségben

Csak fokozatosan!

Nem feltétlenül kell óriási lépésekben haladnod és a komfortzónád széle helyett, a terror zónádba rohannod. A lassabb, de következetes építkezés sokkal gyakrabban beválik. Ez igaz a kapcsolatok építésére vagy éppen a nyilvános szereplés esetében is. Nem kell azonnal többszáz fős tömegrendezvényekben gondolkodnod. Ha jobban passzol a személyiségedhez az egy-két fős megoldás , akkor így haladj. Úgyis építhetsz kapcsolatokat, ha hetente, kéthetente meghívsz kávéra vagy ebédre egy-egy olyan embert, akivel már munkahelyi közegben találkoztál, de szívesen megismernéd jobban. 

 

Nem tudod, hogy introvertált vagy inkább extrovertált jegyek jellemzőek rád? Itt kiderítheted!

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem