Kapcsolatépítés, másképp!

A megfelelő kapcsolati háló vitathatatlan fontosságú. De mit tehetsz, ha a kapcsolatépítő eseményeknek még a gondolatától is kiráz a hideg? A megoldás: ne járj ilyen eseményekre, alkalmazz más stratégiát! 

kapcsolatepites.jpg

Sokan úgy gondolják, kapcsolatokat kell építeniük ahhoz, hogy egyáltalán lehetőséget kapjanak és megmutathassák mit tudnak. Pedig ez gyakran pont fordítva működik: a teljesítmény, az elért eredmények segítik a megfelelő kapcsolati háló kialakítását. Ahogy George Lucas példája is bizonyítja.

George Lucas karrierjében fordulópontot jelentett az, amikor Francis Ford Coppola produkciós asszisztensként dolgozhatott. A lehetőséget azonban nem kiváló kapcsolatainak köszönhette.  Az esett, úgy esett, hogy Lucas 1968-ban, még filmszakos diákként benevezte az éppen akkor elkészült rövidfilmjét egy rangos diák filmfesztiválra. A kisfilmmel pedig megnyerte a fesztivált és ezzel együtt a Coppola melletti munka lehetőségét is. 

George Lucas esete egyáltalán nem tekinthető egyedinek. Adele is egy a MySpace-re feltöltött dalának köszönheti első lemezszerződését, ugyanis az XL lemezkiadó producere felfigyelt a felvételre. De akár a jelenleg New Yorkban élő grafikus CJ Hendry példáját is említhetném, akiről már itt a blogon is olvashattál. Az említett példák mögött meghúzódó mintát pedig nem nehéz felfedezni: legyél valamiben jó, majd keresd meg azt a felületet – legyen az egy online felület vagy a fizikai térben zajló esemény -, ahol megmutathatod a projekted, megoszthatod a tudásod! Ez hozzá segít ahhoz, hogy megismerd a megfelelő embereket.

Ez a tudásod, a megvalósult projektjeid megosztását és még véletlenül sem önfényezést jelent. Ez utóbbi ugyanis csak akkor vált ki pozitív reakciót - ahogy Alison R. Fragale és Adam M. Grant kutatása is bizonyította -, ha a közönség figyelme annyira szétszórt, hogy nem emlékeznek az információ forrására. Egyébként az öndícséret pont az ellenkező hatást váltja ki a közönségből: "Ha annyira nagyszerű lenne, akkor nem kellene dicsekednie a nagyságával." 

A lényeg, hagyd azokat az eseményeket, ahol kizárólag a kapcsolatok építése a cél. Helyette kövesd George Lucas, Adele vagy éppen CJ Hendry példáját. Hiszen egy erős és minőségi kapcsolati háló kialakítása – vagy éppen egy erős énmárka építése - nem igényli, hogy a kapcsolatépítés arany koszorús mestere légy. Csak azt, hogy legyen mit kínálnod, valaminek a szakértője légy és ezzel mások is tisztában legyenek.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem