3+1 strandolvasmány

Nyáron kevés jobb dolgot tudok elképzelni, mint a vízparti árnyékba vonulva, ráérősen olvasgatni. Persze, ilyenkor jobban esnek a kicsit könnyedebb, olvasmányosabb kötetek. Ezért most olyan könyveket ajánlok, amiket jól hasznosíthatsz az énmárkád építésekor, de ugyanakkor egy jó strandolvasmány minden kritériumának megfelelnek.

strandolvasmany.jpg

Adam M. Grant: Adni és kapni – A siker rejtett dinamikája

Tipikusan az a könyv, amit a borítója alapján nemigen vennék kézbe, hacsak nem azért, mert a medence színére emlékeztet – foglalta össze első benyomásait a kötetről, egy igen kedves barátom. És igaza is van, hiszen a borító a legkevésbé vonzó része a könyvnek.

Adam M. Grant, a Wharton School legfiatalabb professzora – egyébként emellett profi bűvész és junior olimpiai műugró – osztja meg a gondolatait együttműködésről, sikerről és vezetői kérdésekről. Rendkívül izgalmas sztorik és kisebb esettanulmányok, melyek tanulságai a legtöbb esetben teljesen ellentétesek a vezető-fejlesztő tréningek sokszor súlykolt, ám kissé sablonos “igazságaival”.

enmarka_konyv.jpg

Chip Kidd: Ítélj elsőre!

Ha már az előbbi kötetnél annyi figyelmet szenteltem a borítónak, akkor jöjjön egy elismert grafikus könyve, aki a világ egyik legismertebb kiadójánál, a Random House-nál tervezi a borítókat. A kötet  tulajdonképpen Chip Kidd TED-es előadásának felturbózott változata. 

A szerző arra próbál rávenni minket, hogy ha már egyszer úgysem tudunk ellenálni az azonnali ítélkezés csábításának, hogy ezt okosan fordítsuk a saját hasznunkra. Legalább a minket körülvevő tárgyak esetében legyen az egy könyv, egy plakát, vagy akár egy belépőkártya. Kidd hétköznapi tárgyak és személyes élményei mentén mutatja be a tervezői döntések mögött rejlő gondolatokat és azt, hogyan lehet akár a legkomplexebb gondolatokat is egyetlen képre vagy szimbólumra redukálni. A könyv elolvasása után egész biztosan másképp fogsz ránézni még a fogpasztás tubusra is. Chip Kidd könyvét grafikusoknak nem ajánlanám, de a vizuális kultúra iránt érdeklődő kiváncsiak egész biztosan élvezni fogják az aprócska kötetet.

enmarka_konyv_1.jpg

Jocelyn K. Glei (szerk.): Hozzuk ki a legtöbbet önmagunkból!

Ahogy az első könyv esetében a borító volt a választásban akadályozó tényező, itt a cím a szűk keresztmetszet. De ennek ne dőljön be senki, ez nem egy közhely gyűjtemény. A fő üzenet az, hogy önmagában egy ötlet nem elég. Ahogy a kötet bevezőtéjeben írja, a Behance-t alapító, Scott Belsky: Nagyszerű ötleteink valóra váltásához napi szinten kell cselekednünk, kísérleteznünk, kudarcot vallanunk, alkalmazkodnunk és tanulnunk.

21 elismert kreatív szakember cikkeit és velük készült interjúkat rendezett egymás mellé a kötet szerkesztője. Személyes tapasztalatok és gondolatok pályakezdésről, a szakértelem, a kockázatvállalás és a kapcsolatépítés szerepéről. Természetesen, ahogy egy ilyen tematikájú kötettől elvárható, gyakorlatias tippeket és tanácsokat is találunk. Bár a cikkgyűjtemény elsősorban kreatív iparban boldogulni kívánóknak szól, én úgy gondolom, hogy az olvasottak legnagyobb része bármilyen területen felhasználható.

enmarka_konyv_2.jpg

+1: Lehetsz kivételes - Az énmárkaépítés alapjai

A visszajelzéseitek alapján, plussz egy könyvként a Lehetsz kivételes-t ajánlanám. Állítólag egyaránt élvezhető sós és édes víz mellett, valamint beltéri használatra sem alkalmatlan:)lehetsz_kiveteles.png

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem