Négy gyakori hiba

Egyre többen használják az online felületeket személyes márkaépítésre. Van azonban néhány csapda, amit jobb kikerülni. 

enmarka_1.png

Ismertséget szerezni, ma már nem tűnik nagyon nehéz feladatnak. Bárki indíthat blogot, használhatja a közösségi oldalakat és a hirdetésvásárláshoz sem kell túl sok pénz. Azonban ha erős, hiteles énmárkát építenél, akkor jobb, ha  legalább a legtipikusabb hibákat elkerülöd. Íme, a négy leggyakoribb alaphiba: 

1. Én, Én, Én

Sokan összekeverik az énmárkaépítést az önreklámmal. Fáradhatatlanul magukat hirdetik 24 órában, csak magukról posztolnak. A személyesség, az egyediség valóban fontos, de nem ezt jelenti. Érdemes megfontolni Chris Brogan ökölszabályát, szerinte a 12:1 arány a megfelelő. Ez azt jelenti, hogy csak minden tizenkettedik poszt szól kizárólag rólad. Természetesen ettől az aránytól el lehet térni. A lényeg: több hasznos, érdekes, informatív tartalom és kevesebb önreklám.

enmarka.png

2. Fókuszban az eszközök

Mindig vannak zseniálisnak kikiáltott eszközök, amiket egész egyszerűen használnod kell. Most éppen ilyen a Periscope névre keresztelt applikáció, tavaly pedig a videó volt a sláger. Ezek valóban nagyszerű eszközök. De csak akkor, ha jól használod őket, passzolnak hozzád és persze azok is használják, akiket szeretnél elérni. Azaz akkor jó egy eszköz, ha pont azokat a tulajdonságaidat tudod megmutatni vele, pont azoknak az embereknek, melyek a céljaidat szolgálják. Hiszen ezért építed az énmárkádat. ÉS olyan minőségű tartalmat tudsz szolgáltatni vele, mely jól tükrözi a tudásod (szolgáltatásod, terméked) minőségét. Röviden: az alapok (tudod miért érdemes téged választani és mik az erősségeid, ismered a célcsoportod), a célok és a tartalom ismeretében válaszd meg az eszközeidet.

screen_shot_2016-02-04_at_16_25_00.png

3. Népszerűsködés

Valahol a népszerűség igazi titka, ha az ember nem igazodik mindig a népszerűség követelményeihez." – fogalmazta meg a lényeget egy interjúban Göncz Árpád. És milyen igaza volt. Mindenkinek tetszeni, mindenkinek megfelelni, ez általában sem jó taktika. A személyes márkaépítésben pedig végzetes lehet. Hiszen az énmárkaépítés: a teljesítményünk, tudásunk valamint egyedi tulajdonságaink, következetes és hiteles kommunikációjából épül fel. Ezért a kérdés nem az, hogy mi az, ami mindenki tetszik. A jó kérdés az, hogyan tudod megmutatni a szakmai tudásod, elmondani a véleményed és képviselni személyes értékeidet a saját egyedi stílusodban?

szemelyes_marka.png

4. Házilagos megoldások

A professzionális szakember egyik fontos ismérve, hogy nem vállalkozik olyan feladatra, amihez nem ért. Ilyenkor inkább ajánl az adott feladat elvégzésére alkalmas szakembert. Ezt azonban sokan elfelejtik, amikor kilépnek a szűken vett szakmai területükről, például amikor az online megjelenésükről van szó. Ennek lenyomatával pedig nap, mint nap szembesülünk. Házilag összerakott, gyakorlatilag használhatatlan honlapok, unalmas és remegő képű videók, rossz minőségű profilfotók. Aki azt gondolja, ez nincs hatással a megítélésére, az magát csapja be.

Tudom, nagy a csábítás, hiszen rengeteg szuper, ingyenes lehetőség van. De az „egész jó pedig én csináltam” megoldások, rombolhatják az énmárkádat és ártanak a reputációdnak. Jobban megéri szakemberhez fordulni. Tudom ennek ára van. Mint ahogy a házilagos, látszólag ingyenes megoldásoknak is. A kérdés az, hogy hol akarsz inkább fizetni?

Képek: Tatsuya Tanaka

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem