Vonnegut tanácsai

Hogyan írjak bemutatkozást a honlapomra, blogomra? Mire figyeljek egy blogposztnál? Hogyan mondjam el a történetem? - gyakran elhangzó kérdések. A válaszokért forduljunk most, az amerikai modern irodalom egyik legnagyobb klasszikusához: Kurt Vonneguthoz.

vonnegut.jpg

Persze a Macskabölcső szerzője nem a blogíráshoz vagy éppen a bemutatkozáshoz ajánlja megfontolásra tanácsait, hanem a novellaíráshoz. De ezek jól hasznosíthatóak az énmárkaépítésben is. Még konkrétabban egy bemutatkozás - blogposzt vagy éppen előadás - esetében. Hiszen ezek ideális helyzetben, nem mások, mint jól elmondott történetek. Nem is szaporítanám tovább a szót,  inkább átadom Vonnegutnak. 

1. Úgy használd a teljesen ismeretlen [olvasó] idejét, hogy ne érezze elfecsérelt időnek. 

2. Legyen legalább egy szereplőd, akinek az olvasó drukkolhat. 

3. Minden szereplő akarjon valamit, még ha csak egy egy pohár vízet.

4. Egy vagy két dolgot kell szolgálnia minden mondatnak - a karakter bemutatását vagy a cselekmény előmozdítását.

5. Kezdj olyan közel a [történet] végéhez, amennyire csak lehet.

6. Legyél szadista. Nem számít mennyire édes vagy ártatlan a főszereplőd, történjenek borzalmas dolgok, hogy az olvasó számára kiderüljön, miért teremtetted a szereplőidet. 

7. Csak egyetlen olvasónak akarj tetszeni. Ha kiállsz az ablakba, és nekiállsz szeretni az egész világot, akkor a sztorid úgymond hamar tüdőgyulladást fog kapni.

8. Szolgálj annyi információval az olvasónak, amennyivel csak tudsz, a lehető leggyorsabban. Francba a titkolodzással. Az olvasóknak pontosan tudniuk kell, hogy mi történik, hol és miért, hogy akár maguk is tudnák fejezni a történetet, még ha  a csótányok el is rágták volna az utolsó oldalakat. 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem