Mindig csak egy százalék

Amikor Dave Brailsford 2010-ben elvállalta a Team Sky, az angol profi kerékpáros csapat vezetését, nagy fába vágta a fejszéjét. Az angolok egyetlen Tour de France győzelemmel sem rendelkeztek. A cél az volt, hogy ezen a helyzeten változtasson.

screen_shot_2015-10-29_at_16_33_42.png

Brailsford koncepciója egyszerű volt: a felkészülés minden egyes részletén 1 százalékot akart javítani. Úgy gondolta, hogy a sok apró változtatás elvezet az áhított győzelemhez, ezért a felkészülés folyamatát részekre bontották. Optimalizálták a kerékpárosok táplálkozását, a heti edzésprogramot, változtattak a kerékpárnyergeken és -gumikon.sir-dave-brailsford.jpg

Azonban Brailsford és csapata nem elégedett meg ennyivel. Olyan területeken is keresték a javulás lehetőségét, amelyeket mások figyelmen kívül hagytak. Megkeresték például a legjobb párnát, hogy javítsák az alvás minőségét, tesztelték, melyik a leghatékonyabb masszázsgél, de még olyan lényegtelennek tűnő dologra is odafigyeltek, mint amilyen a kézmosás, hogy ezzel is csökkentsék a megbetegedések és a fertőzések esélyét. Tehát az életük minden területén keresték az 1 százalékos javulás lehetőségét. b_wiggins.pngBrailsford úgy gondolta, ha következetesen alkalmazzák ezt a stratégiát, akkor csapata öt év múlva megnyerheti a Tour de France-t. Tévedett. Két év múlva, 2012-ben a Team Sky versenyzője, Sir Bradley Wiggins lett az első brit kerékpáros, aki megnyerte ezt a versenyt. Egy évvel később megismétlődött a siker, ezúttal egy másik csapattag, Chris Froome nyerte meg a trófeát. Kivételes teljesítmény az angol kerékpársport modernkori történetében. De most már különleges jelentősége van számomra is.lehetsz_kiveteles.pngHiszen ez az a történet, ami a napokban Lehetsz kivételes - Az énmárkaépítés alapjai címmel megjelent könyvem bevezetőjében is szerepel. Nem véletlenül. Ez a történet remekül példázza azt, hogy apró kis változtatásokkal, követezetességgel és kitartással milyen eredményre számíthatunk. Emellett a könyvszerkezetét is Brailsford megközelítése inspirálta: az énmárkázás folyamatát önmagukban is egyszerűen kezelhető, könnyen értelmezhető részekre osztottam, ezek lettek a könyv fejezetei és alfejezetei.b.jpg

Így ha valaki elolvassa a könyvet, és csak 1 százalékot javít egy-egy területen – például több figyelmet fordít a kapcsolatai építésére, átgondolja az online kommunikációját vagy éppen a bemutatkozását –, biztos lehet abban, hogy énmárkája egyre erősebbé válik, ezáltal mindig egy kicsivel közelebb kerül szakmai és üzleti céljai megvalósításához.

A könyv a Kossuth Kiadó gondozásában, a blog.hu és a KIOSK-Budapest támogatásával jelent meg. Azonban nemcsak a könyv megjelenése ad okot az örömre, hiszen közeleg a blog születésnapja is. El sem hiszem, hogy az első poszt élesítése óta eltelt öt év és most itt ez a könyv is. Köszönök mindent. 

A könyvbe itt tudsz belelapozni vagy a könyvesboltban.

Képek: innen és innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem