Megkerülhetetlen kérdések

"Már tudom a színét, a stílusát és a logóm is megvan, de fogalmam sincs, hogy mit írjak magamról, a szolgáltatásomról a honlapomra. Valahogy nem áll össze a kép." Tipikus probléma, amit mostanában sűrűn hallok. Nézzük, mit lehet tenni ilyenkor.

screen_shot_2015-04-16_at_17_46_22.png

Először is el kell felejteni a konkrét vizuális elképzeléseket és visszalépni egyet. Tudom ez nem egyszerű, hiszen már  sok-sok órát eltöltöttél a koncepció megalkotásával. De közel sem biztos, hogy a fejedben létező koncepció a céljaidat szolgálja. 

1. Mit és hogyan?

Azt majdnem mindenki el tudja mondani, hogy mi a végzettsége és milyen szakmai tapasztalatai vannak. Azt már kevesebben tudják megfogalmazni, hogyan végzik a munkájukat. Pedig sokszor ez az ami megkülönböztet a hasonló végzettséggel, tapasztalattal rendelkezőktől. A foglalkozás címke önmagában nem elég. A legjobb, ha annyira egyszerűen meg tudod fogalmazni a tevékenységed lényegét, hogy egy 10 éves gyerek is könnyen megérti. screen_shot_2015-04-16_at_17_47_27.png

2. Miért?

Miért jó veled dolgozni, a te szolgáltatásodat igénybe venni? Ez tulajdonképpen az első kérdés párja. Ugyanazt a területet érinti csak éppen az ügyfél (vagy éppen a munkáltató szemszögéből). Ez az az eset amikor érdemes megkérdezni régi ügyfeleket és exkollégákat, hogy mondják el a véleményüket. 

3. Kinek?

Az az ki az ideális ügyfél számodra. Férfiak vagy inkább nők? Milyen korúak?, Mi a foglalkozásuk? Milyen a jövedelmi helyzetük? Milyen élethelyzetben vannak? Van valami speciális érdeklődésük, tevékenységük vagy hobbijuk? Van valami speciális tulajdonságuk? Persze, a kérdések az adott helyzet ismeretében bővíthetőek. A lényeg, hogy minél részletesebb képet alkotsz róluk, annál könnyebb dolgod lesz a későbbiekben.screen_shot_2015-04-16_at_17_46_02.png

Ha erre a három kérdésre megvannak a válaszaid akkor már könnyebb lesz a honlapod szövegeit is megfogalmazni és a tartalomhoz illetve a személyiségedhez is passzoló formát megtalálni.

Képek: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem