Mire kattanunk?

Mindenki szeretné - ha már egyszer feltöltött egy képet a közösségi oldalak valamelyikére, mondjuk a Facebookra - ha minél több követőjének tetszene. Ez megjósolhatatlan, vagy mégsem?

szemelyes_markaepites.jpg

Kép nélkül nincs poszt. Mondják a közösségi média szakértők. De vajon mire kattanunk az az melyik kép kelti fel leginkább a figyelmünket? Melyik kép lesz a legnépszerűbb? A MIT (Massachusetts Institute of Technology) egyik doktorandusza egy olyan algoritmust fejlesztett, amelyik megjósolja egy képről a várható népszerűségét. Ehhez 2,3 millió Flickr-képet vizsgált meg. Alapvetően kétféle tényezőt vizsgált, a kép tartalmát (színét, hátterét, objektumok számát, a kép textúráját stb.) és a közösségi vonatkozásokat (ismerősök/követők, fotó címének hossza, hashtagek száma stb.). szemelyes_markaepites_1_1.pngAz algoritmus - egy leegyszerűsített változata - kipróbálható ezen az oldalon. A feltöltött képekhez az algoritmus egy pontszámot társít. A magasabb pontszám, nagyobb népszerűséget jelez. A felületet kipróbáltam az elmúlt napokban és a magasabb pontszámot kapott kép valóban népszerűbb volt.szemelyes_markaepites_2_1.png

Szóval, ha nem csak a megérzéseidre hallgatnál, érdemes kipróbálnod a felületet.

Képek: innen, innen és innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem