Első lépések

Gyakran elhangzik, hogy a személyes márkát „ki kell találni”. Nos, nem kitalálni, hanem sokkal inkább „megtalálni” kell. Saját egyedi tulajdonságainkra, tudásunkra és szakmai tapasztalatainkra kell építeni. Hiszen csak így lehetünk hitelesek. De hogyan is kezdjünk hozzá?

szemelyes_marka_alapok.jpg

Mielőtt belekezdenél a márkaépítésbe kell, hogy legyen valamilyen célod. E nélkül sajnos nem megy. Az nem elég, hogy több pénzt szeretnél keresni (mihez képest?), elhelyezkednél (hol, milyen területen, milyen pozicióban?) vagy ismertebb lennél (kik között?). De tegyük fel, hogy pontosan tudod, mit szeretnél elérni. Ez esetben el is kezdheted az alapozást. Ezek azok a lépések, melyek nem látványosak, de nélkülük nem lehet hiteles személyes márkát építeni.

Első lépés: térképezd fel a személyes tulajdonságaidat és képességeidet azaz némi önismeretre tegyél szert. Ehhez segítséget itt és itt találsz. 

Második lépés: Az előzőekben összegyűjtött jellemzőkből válaszd ki a rád legjellemzőbb, legmarkánsabb tulajdonságokat. Azaz miért érdemes veled dolgozni, pont téged választani, a te szolgáltatásodat, termékedet megvásárolni?

Harmadik lépés: Ha idáig eljutottál, akkor ideje a közönségeddel foglalkozni azaz meghatározni, hogy ki a célcsoportod. Kik azok, akikhez szólni kívánsz és ők milyenek? Erről itt olvashatsz bővebben.

 A stílus, tartalom és a felületek megválasztása és minden más, a következetes kommunikáció csak ez után jöhet.

Kép: innen.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem