Légy a szakértő!

Mostanában újra megszaporodtak "légy szakértő a területeden" típusú írások a neten. A tartalmuk röviden összefoglalva: írj blogot, készíts Facebook oldalt, a megnyilvánulásaidba fűzd bele a tevékenységed és már kész is. Te leszel "A szakértő". 

screen_shot_2014-02-12_at_16_18_08.png

Nos, a dolog jól hangzik, de nem ilyen egyszerű. Sajnos, az egyszerű megoldások kedvelőit ki kell ábrándítanom. Egy terület szakértőjévé válni nem ennyire egyszerű. Ugyanis ahhoz, hogy valaki szakértővé váljon - bármilyen területen - tudás és teljesítmény kell. Tudás, amit állandóan fejleszt és teljesítmény, amit be tud mutatni. Tehát, sok munka és tanulás.

De a (már a bevezetőben is említett) egyszerűnek látszó tanácsokkal más baj is van. Blogot és Facebook oldalt készíteni technikailag pofonegyszerű a folyamatos "üzemeltetésük", a megfelelő és színvonalas tartalom már korántsem. Ezt azonban, már nem emlegetik az említett cikkekben.

A minden megnyilvánulásodba fűzd bele a tevékenységed - értsd: Én kommunikációs szakemberként úgy látom… - tanács pedig kissé nevetséges helyzeteket tud teremteni. Kicsit arra emlékeztet, mint amikor az Elnök emberei sorozatban Toby és Josh fogad. A tét: aki veszít annak 24 órán keresztül úgy kell bemutatkoznia mindenkinek, hogy a nevéhez hozzáteszi "én a Fehér Házban dolgozom". 

Összességében, ha erős személyes márkára, ismert és elismert szakértői státuszra vágysz, akkor ehhez először szakmai tudásra van szükséged, hogy legyen mit megmutatnod. E nélkül ugyanis nem fog menni a dolog.

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem