#GETWELLSOONMICHAEL

A mai posztot vendégblogger jegyzi, Tamás Anett személyében. Anett egy-két éve keresett meg, hogy konzultáljunk a szakdolgozatáról. Már akkor kiderült, hogy a vékony, szőke lány Forma-1 őrült. A híreket olvasva ez eszembe jutott, ezért megkértem, hogy írjon Michael Schumacherről.

schumi3.png

„Kedvenc márkámként egy personal brandet választottam; Michael Schumachert. Az első Forma-1-es közvetítést a tv képernyője előtt 12 éves koromban láttam. Schumacher neve onnantól kezdve számomra egyet jelentett a száguldó cirkusszal és a 2000. augusztus 13-ai futam után szépen, lassan kialakult bennem az F1 iránti szerelem…” - így kezdődött az a pályázatom, ahol a feladat: az volt , hogy nevezzem meg a kedvenc márkámat és indokoljam meg a választást. 

Nem tudom, hogy a fent említett pályázaton hányan neveztek meg személyt márkaként; tény, én egy pillanatig sem morfondíroztam a kérdésen. Ha a személyes márkán belül létezik lovemark kategória, akkor Schumi egész biztosan az. Nem egyetlen kiemelkedő tulajdonsága miatt, még csak nem is a győzelmei, rekordjai, világbajnoki címei miatt. Hanem, mert olyan, mint mi magunk is vagyunk. Követett el hibákat, láttuk dühöngeni és ordítani David Coultharddal, láttuk sírni a szomorúságtól és láttuk azt, amikor 21 év után újra világbajnokságot nyert a Ferrarinak. Az autószerelőből lett hétszeres Formula-1-es világbajnok karrierje a népmesék hőseire emlékeztet bennünket.

Azokra a történetekre, melyben a szegény legény elindul szerencsét próbálni és a megpróbáltatások után, végül elnyeri méltó jutalmát. Akár bevalljuk, akár nem, szeretünk hinni a mesékben. Talán ez az oka annak is, hogy most a világ minden pontjáról jobbulást kívánnak a síbalesetet szenvedett bajnoknak. Ez az oka, hogy milliók imádkoznak érte és gondolnak rá nap mint nap. Üzeneteket küldenek neki,  pirosba öltöznek a születésnapján, baseballsapkákat akasztanak a kerpeni gokartpálya kerítésére és még sorolhatnám, mi mindent megtesznek érte a rajongói. schumi_1.jpgHa egyetlen mondatba kellene összefoglalnom, miért tekintek rá – és tekintenek milliók - példaképként, akkor azt mondanám: Azért, mert megmutatta, hogy a világ végéről is lehet a világ tetejére jutni. Persze, ez egy csipetnyi vagányság  és egy nagy adag merészség nélkül nem ment volna. Jól példázza ezt Schumaher első Forma1-es versenyhétvégéjének sztorija, melyet önéletrajzi könyvében is felidéz. A nagy lehetőség az 1991-es Belga Nagydíjon találta meg, amit Eddie Jordan szállított. „Beugró” pilótaként,  overállján Andrea de Cesaris nevével, amit egy ragasztószalaggal takartak le. A szalagra kézzel írták rá Schumacher nevét. Hiszen ekkor még senki sem tudta, meddig is marad az újonc a száguldó cirkuszban.   

Azonban még valakinek fontos szerepe volt abban, hogy Schumacher élete első F1-es versenyén rajthoz állhatott és azt a kissé bő, zöld színű overállt felvehette: ez a személy nem más, mint menedzsere, Willi Weber. Amikor Eddie Jordan megkérdezte, hogy az újonc pilóta mennyire ismeri a spa-francorchamps-i pályát, Weber egyből rávágta, hogy nagyon jól ismeri. Ez persze hazugság volt. Amolyan kegyes hazugság. És milyen szerencse, hogy nem Schumachert kérdezték erről.. ugyanis addig sosem versenyzett azon a pályán, amit ő állítólag olyan nagyon jól ismert.

Weber füllentett, Schumi hallgatott és azért biztos, ami biztos kért egy kerékpárt és végigtekert a pályán. Az első benyomásait tehát a spa-i pályáról nem négy-, hanem két keréken szerezte. A hétvége során igazolta menedzsere merész állítását és innentől nem volt kérdés, hogy a fiatal német versenyzővel még igenis számolni kell. Így is lett.schumi2.jpgAz azóta eltelt több mint húsz évet, mi sem fémjelzi jobban, mint Bertrand Gachot szavai: „két dolog van, ami nyugodtan kimaradhat az ember életéből: az egyik, ringbe szállni Mike Tysonnal, a másik, versenyezni Schumacher ellen”.  Valószínűleg sok riválisa egyetértését fejezné ki a fenti kijelentés kapcsán, de gyorsan hozzáteszem, ezek a riválisok most egy emberként drukkolnak a legenda felépüléséért. Hogy ennek mi lehet az oka? Nem más, mint a tisztelet. És hogy ezt mivel vívta ki, arra megadhatják a választ ifj. Dávid Sándor szavai a 2006-os Brazil Nagydíjat követően: 

„Mindenféle elfogultság nélkül gondolom azt, hogy Schumacher itteni teljesítményét tanítani kellene és nem csak a versenyzőiskolában. Azt, hogy még vert helyzetben sem szabad soha, egy pillanatra sem lemondanunk a céljainkról, menni kell előre, amíg csak lehet. Schumi pedig csak menetelt előre egészen a negyedik helyig úgy, hogy közben végig tudta, hogy elvesztette a bajnokságot, de elvesztette magát a futamot is. Utolsó versenyén mégis megpróbált felkerülni a dobogóra, másfélszer körülautózva a mezőnyt. Ami fűtötte, az pedig a lelkesedés volt, ugyanaz a lelkesedés, amelyet első versenyén 1991-ben Spában is érezhetett..."

Bízzunk benne, hogy kitartása most sem hagyja el...

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem