Hogyan tűnj ki coachként?

Ma a rendszeres olvasók számára már ismerős vendégblogger jegyzi a posztot: Pásztor László (Lackó első vendégposztját itt találjátok). Rövid eszmefuttatása elsősorban a coachoknak szól, de nem csak nekik. 

pasztor_laszlo.png

 

„Ma már mindenki coach” – jegyezte meg nemrég rosszmájú ismerősöm, és sajnos igazat kellett neki adnom. De ha ennyi coach van, és kevés az ügyfél, mit tegyünk, hogy kitűnjünk a coachok tömegéből? Kezdjük a külsővel, ami persze nem pótolja a szakmai tudást! 

Sok coach azt hiszi, hogy öltözködésben vagy honlapján mindig a business look szabályainak megfelelően kell kinéznie. Férfiak: öltöny, vagy legalábbis, zakó, nők, blúz, kosztüm. Nos, hogy ez nem mindig így van, arra akkor jöttem rá, amikor eddigi pályafutásom egyik legnagyobb megbízását pulóverben, és farmerben nyertem el egy barátságos sörözőben. Ebből is kitűnik, hogy nem mindig azt várják el tőlünk, hogy karót nyelve, kvázi üzleti partnerként működjünk. 

Természetesen az ellenkezője is igaz. Láttam már hírneves coachot is olyan darabokban, melyeket egy jobb tiranai turkálóban sem raknának ki, láttam borzalmas frizurákat, és egészen elképesztő ruhakombinációkat. Legutóbb, egy szakmai találkozón egy tigrismintás harisnya vonta el a figyelmem. Az előadásra nem is igazán tudtam odafigyelni, annyira magával ragadott a sok-sok macskalábnyom gazdag rajzolata…

Ez utóbbi természetesen nem akkora balfogás, mint amikor az ügyfél, illetve leendő megbízónk von le rólunk következtetéseket a külsőnk miatt. Mert ott egy életre, vagy legalábbis jó időre elvághatjuk magunkat. Minden egyes találkozás előtt érdemes átgondolnunk, mi az, amivel ellenszenvet, idegenkedést válthatunk ki a leendő ügyfélben. Mi az, amit először megnézhetnek rajtunk? Mi az, amit sugallni szeretnénk magunkról? Színészkedés? Manipuláció? Nem tudom… Döntse el mindenki maga. Egyik kedvenc szerzőm, Seth Godin Ikarosz tévedése című könyvében arról ír, hogy ma már csak azok maradnak talpon, akik valamilyen szempontból művészként végzik a hivatásukat. Miért ne komponáljuk meg a külsőnket is művészként? Különösen akkor, ha mindez a bőrünkre megy…

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem