Alapvetések

Az énmárkaépítés folyamatát már Napoleon Hill leírta a Think and Grow Rich című könyvében, 1937-ben. Majd a nyolcvanas évek végén vált igazán ismertté a fogalom, Tom Peters vezetési tanácsadónak köszönhetően. Majd az internet terjedésével párhuzamosan és persze a munkaerőpiaci változásoknak köszönhetően, egyre többen kezdték el tudatosan építeni az énmárkájukat. 

be_you.png

A kognitív pszichológia egyik legfontosabb alapvetése, hogy a világ megismerését és rendszerezését gondolkodási sémák és értelmezési keretek segítségével végezzük. Ennek részeként címkéket aggatunk mindenre és mindenkire. Éppen ezért elkerülhetetlen, hogy egymást is “felcímkézzük”. Ezt a mások fejében zajló folyamatot befolyásolhatjuk egy jól átgondolt stratégiával. Amennyiben ezt az előfeltevést elfogadjuk, akkor az énmárka nem más, mint azon várakozások összessége, ami mások fejében él velünk kapcsolatban. Tehát a kérdés nem az, hogy szükséges vagy sem, hanem az, hogy mennyire tudatosan építjük a saját márkánkat. screen_shot_2013-04-26_at_8_58_53.png

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy valami a személyiségünktől távol álló szerepbe bújunk. Meglévő szakmai teljesítményre, értékekre, valódi tulajdonságokra és képességekre épül. Csak megmutatja azt, amiban igazán jó vagy és különbözöl a többiektől. Azokat a jellemzőidet, melyek a szakmai céljaid megvalósulását leginkább szolgálják. 

Tehát az énmárka építése a személyes erősségek, sikerek, értékek meghatározásáról és megjelenítéséről szól. Nem instant gyógyír, hanem kitartó, következetes munka és tudatos építkezés eredménye. Még véletlenül sem hazugság, hanem beváltott ígéret. Az erős énmárka egységességet, hitelességet, minőséget takar.

 

Mutass többet
Énmárka, személyes márka, personal brand. Ezek a kifejezések ma már sokaknak ismerősen csengenek. De mit jelent ez a fogalom? Milyen szerepe van a karrierünkben? Milyen eredményeket és sikereket hozhat? Milyen eszközök állnak a rendelkezésünkre? Egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá?
Megrendelem